nedjelja, 3. kolovoza 2014.

Dva slana ljetna recepta


Ljeto nam se (opet) vratilo. Kiša je napokon stala i obišla sam vrt, za današnje recepte su mi potrebni pumidori i tikvice. Za ručak laganica - galetta s pumidorima, a kad popusti vrućina stiže ukusna grickalica - hrskave tikvice. 


Galetta s pumidorima

Galette, pite i quichevi stvoreni su za sezonsko povrće. Obično ih poslužujem kao prilog uz mesna jela ili, ako ih jedem bez mesa, dodam u nadjev nešto mesno, najčešće pancetu. Danas sam u laganom ritmu pa je meso u potpunosti izostalo i ova galetta je bila samostalni obrok.

Tijesto
  • 200 g glatkog brašna
  • 100 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 50 g kiselog vrhnja
  • 1/4 žličice soli
  • 2- 5 žlica ledene vode (po potrebi)
  • 1 žumanjak + 2 žlice vode (za premazivanje tijesta)
Maslac utrljajte u brašno da dobijte strukturu grubih mrvica. Dodajte sol i kiselo vrhnje pa zamijesite tijesto uz dodatak vode (po potrebi). Tijesto spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na pola sata. Ohlađeno tijesto razvaljajte između dva papira za pečenje koja lagano pobrašnite. 


Nadjev
  • pumidori (1-2 veća pumidora ili 15ak cherry i 20ak mini pumidora)
  • 150 g kiselog vrhnja
  • 1 žlica senfa
  • 30 g svježe ribanog parmezana
  • gruba sol
  • svježe mljeveni papar
  • maslinovo ulje
Pumidore prerežite na pola ili, ukoliko koristite veće pumidore, narežite na kriške. Pomiješajte kiselo vrhnje i senf pa razmažite po razvaljanom tijestu, puštajući rub od 5 cm prazan. Na kiselo vrhnje rasporedite ribani parmezan pa poslažite pumidore. Posolite ih, popaprite i nakapajte maslinovim uljem. Rubove tijesta preklopite preko nadjeva i premažite razmućenim žumanjkom. Pecite 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Pečenu galettu ohladite na rešetki.


Neka od mojih najdražih jela s pumidorima, koja će se izvrsno uklopiti u ljetne obroke, su:





Hrskave tikvice

Jednostavan recept, a ja muku mučim kako ga nazvati. Da sam radila kao i drugi, napisala bih pomfri od tikvica. Međutim, htjela sam manje zalogaje koji su prikladniji za druženja i serviranje s umacima (sjetite se Seinfelda i double dip isječka) pa sam zato izabrala kolutiće. Umak napravite po želji, a meni je najdraža kombinacija krem sira i kiselog vrhnja pomiješana s raznim začinima (češnjak, ružmarin, ljuta paprika ...).
  • nekoliko manjih tikvica
  • 2 jaja 
  • 50 g glatkog brašna
  • 50 g krušnih mrvica
  • 30 g svježe ribanog parmezana
  • sol i papar
  • začin po želji (stavila sam sitno sjeckanu majčinu dušicu)
Tikvicama odrežite krajeve pa ih uz pomoć gulilice za krompire narežite na kolutiće. Stavite ih u cjedilo, posolite i pustite da odstoje 30 minuta. Tikvice stavite na kuhinjski papir da se upije višak tekućine. U jednom tanjuru pomiješajte krušne mrvice s parmezanom i dodajte sol i papar, u drugom tanjuru razmutite jaja, a u treći stavite brašno. Kriškice tikvica najprije uvaljajte u brašno, zatim umočite u jaja pa u mješavinu s krušnim mrvicama. Slažite ih na lim obložen papirom za pečenje. Ovisno o količini tikvica, možda ćete trebati dodati još jedno jaje, krušne mrvice ili brašno. Meni je su dva jaja bila dovoljna za veliki lim i pol tikvica (dimenzije lima 40 x 40). Pecite 5 - 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C, dok ne dobiju lijepu boju.


Ukoliko vam je potrebna inspiracija, evo još nekoliko prijedloga za jela s tikvicama:

Broj komentara: 30:

  1. ova galetta mi je primjer urednosti i perfekcije ...stvarno ti se divim...tikvice su odlične također, ...naročito mi se sviđa što se ne prže u dubokom ulju...odlično...obožavam!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nesto slano iz Tamarine kuhinje! Perfekcija!
    Nadam se da kisa ipak godi tvom vrtu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Konstanta kiša i toplina nikako ne godi pumidorima :( Evo jučer sam planirala rad u pumidorima popodne kad popusti vrućina, ali je opet stigla kiša. Moji se još dobro drže, čitam po internetu da ljudi čupaju cijele stabljike jer su bolesne

      Izbriši
  3. Kako ti je divna slika ove sirove galete - tako je sve uredno naslagano, da je milina pogledati. Vrlo pedantno, božanstveno!

    OdgovoriIzbriši
  4. a best season for such food!:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Adoro tomates minis são muito saborosos.
    Ficou uma tarte linda a segunda sugestão também me agradou pois adoro courgette.
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  6. Predivno,vidi se kako ljeto ipak ima svoje prednosti..domaci miris rajcice,oh ,kad ce ljeto kod nas !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam pretjerani ljubitelj ljeta, jedino zbog čega ga volim je bogatstvo plodova u vrtu

      Izbriši
  7. Ova galeta je prelepa! Zaista svaka čast na strpljenju da tako lepo slažeš i sečeš paradajziće...

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlicni prijedlozi! Obozavam te slane recepte s povrcem! Ove tikvice mi se cine prefineeee

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super hrskaju onako tople, a još uz umak - nama super grickalica

      Izbriši
  9. Kako si samo poredjala one paradajzice / cista umetnost! Meni bi bilo zao seci :) Odlicni recepti, pravi sezonski.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ja bi ove hrskavce, super mi je to, s finim umakićem...mljac!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imam dosta tikvica pa moram imati i širok raspon jela koja radim s njima

      Izbriši
  11. Ova tvoja kanta s pomidorima me je oduševila a galeta izgleda kao fina torta, još jedna zanimljivost koliko smo malo udaljene jedna od druge ti kažeš pumidori a ja pomidori

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sezona pumidora je katastrofalna, tako da se veselim svakom zdravom plodu. Kad smo već kod razlika, zanima me da li kažeš cesanj ili česan ili pak nešto treće?

      Izbriši
    2. ja kažem cesanj kako je i moj tata govorio (on je inače s Kostrene) a mama Rabljanka kaže češanj, razlike, razlike.

      Izbriši
  12. What a gorgeous tomato tart! I love how you arrange the tomatoes.

    OdgovoriIzbriši
  13. Divan je tart, divne su fotke, pogotovo ona sa pomidorima u srebrnoj teglici.

    OdgovoriIzbriši
  14. Evo me nazad u internetni svijet. Ova galeta je zaista čista perfekcija. Fotke 1A.

    OdgovoriIzbriši
  15. Fantastične slike.Ja sam pravila galete sa lisnatim testom i paradajzom,uh ubili smo se jedući..moram to da ponovim a volžela bih da probam i ovu tvoju galetu,samo nisam videla žuti šljivar paradajz ovde kod nas.Uživajte:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S lisnatim je sigurno isto super, radim s njim brzi tart s pumidorima i pancetom. Što se žutih pumidora tiče, ove godine neću skupljati sjeme (zbog silne plamenjače koja je zahvatila stabljike) pa prošlogodišnje ne mogu dijeliti, inače bih ti poslala sjeme

      Izbriši
  16. Ja sam uvijek za ovu laganu varijantu i mogla bi živjeti na njoj, ali moji mesožderi uvijek moraju imati meso. Žute pomidoriće imamo i mi, Galeta mi genijalno izgleda i uvijek ti se divim na toj pedantnosti, kod mene sve potrafljano...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao što sam i u uvodu napisala i ja sam mesožder, ali ovaj put mi ni najmanje nije falilo, valjda zato što obožavam okus pečenih pumidora.

      Izbriši
  17. I saw this over at YBR and immediately thought - What a gorgeous tart!!! I'm sure it taste as good as it looks. What a beautiful bucket of tomatoes!

    OdgovoriIzbriši