ponedjeljak, 25. kolovoza 2014.

Bezgrešna čokoladna torta


Došlo mi je da plačem. I plakala sam. A sve zbog slatkog i deserta, odnosno nemogućnosti jedenja istog. Već se neko vrijeme hranim po principima LCHF prehrane. I to bez nekog posebnog (zdravstvenog) razloga. Jednostavno sam htjela vidjeti kako ću se osjećati. Poznajem neke osobe koje se hrane po tom principu i svi s oduševljenjem govore kako se super osjećaju. Pa kad se već osjećam dobro, zašto se ne bih osjećala još i bolje - prošlo mi je kroz glavu. Proučila sam koja se hrana može jesti i koja je zabranjena. Promjene u odnosu na dosadašnju prehranu su bile djelomične. Znalo mi se i do sada dogoditi da sam imala LCHF ručak, bez neke posebne namjere, jednostavno tako jedemo. Ali LCHF desert nisam napravila/pojela niti jedan. I upravo je to ono što sam mislila da će mi nedostajati. U skladu s dozvoljenim namirnicama, kroz glavu su mi prošli ganache, mousse i praline i to je to za početak.




Stigao je ponedjeljak (naravno sve počinje ili od prvog u mjesecu ili od ponedjeljka) i dan je prošao relativno ok. Slatko mi nije bilo ni na kraju pameti. Drugi dan, utorak, uslijedio je žešći napad PMS-a. Cijeli sam dan razmišljala o slatkom. O svim onim finim desertima koje sam napravila. O blogu i tome kako više neću imati što objaviti da opravdam njegov naziv. Kako je dan odmicao, tako mi je bilo sve gore. Uslijedile su i suze... Guglala sam LCHF deserte i većina toga mi je ili izgledala neprivlačno ili je sadržavala namirnice koje nisam imala. LCHF prehrana je relativno jeftina prehrana, ukoliko osoba nema potrebu raditi deserte. Ali ako je želja za slatkim neodoljiva, tada treba nabaviti bademovo brašno, kokosovo brašno, kokosovo ulje, a sve su te namirnice poprilično skupe. Ne znam koliko mi se isplati to ulaganje, jer sam si dala rok od dva tjedna da vidim kako ću se snaći u novom okruženju. Zato sam odlučila krenuti s receptima koji sadrže dostupne nairnice. Kao prva se nametnula čokoladna torta bez brašna i šećera. Već sam ranije radila torte bez brašna, ali nikad bez šećera. Ne mogu vjerovati kako je ova torta fina, a ne sadrži ni mrvicu šećera.


  • 175 g tamne čokolade
  • 140 g maslaca
  • 7 jaja
  • tučeno slatko vrhnje i voće (za serviranje)
Čokoladu otopite na pari. Maknite posudu s pare, dodajte maslac narezan na kockice i miješajte dok se ne rastopi. Žumanjke pjenasto izmiksajte pa dodajte smjesu od čokolade i maslaca. Posebno izmiksajte bjelanjke u snijeg i lagano ga uz pomoć vilice umiješajte u smjesu s čokoladom. Smjesu izlijte u kalup za tortu obložen papirom za pečenje. Kalup s vanjske strane više puta obložite aluminijskom folijom i stavite u veću posudu za pečenje koju napunite vrućom vodom do polovice kalupa. Pecite 25 minuta u pećnici zagrijanoj na 130°C (sredina torte će biti mekana). Ostavite tortu da se u kalupu ohladi na sobnu temperaturu, a zatim ju stavite u frižider na par sati, kako bi očvrsnula (torta ima pjenastu strukturu te je nemoguće poslužiti cijele kriške ukoliko nije dobro rashlađena). Poslužite uz tučeno slatko vrhnje i voće po želji.   

32 komentara:

  1. raspberries and chocolate-good choice!

    OdgovoriIzbriši
  2. Uh, nije lako slijediti niti jednu dijetu. Pogotovu kada ista trazi skupe i nedostupne sastojke.
    Izbjegavam dijete takve vrste, jer postanem tako opsesivna sa onim sto 'ne smijem jesti' da je to neizdrzivo. Desert izgleda sasvim dobro i za nas koji nismo na LCHF!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su koma one dijete koje propisuju što se jede za koji obrok, a ove koje samo ograničavaju neke namirnice su mi ok, mada kad uhvati šećerna kriza ne pomaže ništa osim snaga volje

      Izbriši
  3. Mení se ovo cini bas super desert
    Ja sam vec par mjeseci na tom rezimu i da te utjesim zelja za slatkim s vremenom nestane. Ja se sad zadovoljim kockicom tamne cokolade. Tu naravno treba paziti na kolicinu UH u samoj cokoladi. Ja biram tamnu alnatura iz dm-a, 15kn 100gr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osim tog PMS napada nije bilo drugih kriza tako da prođe dan i bez kockice čokolade. Nije problem biti bez šećera, ali je svakako dobro imati ovakav desert u rukavu

      Izbriši
  4. Izgleda odlično. Čokolada i maline, dobitna kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  5. Adoro bolos de chocolate esse é mesmo ao meu gosto
    Ficou lindo
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo mu dodje bas kao neki mousse. Za one koji nisu na toj prehrani, jedna lep sladoled od vanile od gore bi tako lepo zaokruzio celu pricu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Teksturom podsjeća na mousse, samo što je ta tekstura nastala pečenjem, dok se mousse ne peče. Mogao bi se i onaj sladoled od samo jednog sastojka ukomponirati u cijelu priču, mada je i ovako uz šlag i voće bilo fino

      Izbriši
  7. Vidi ti nje, prvo pa muško iliti prvo pa po čokoladi :)
    Izgleda neodoljivo, pogotovo u ovoj kombinaciji s voćem i šlagom, i ne bi rekla da je ovo bezgrešna torta ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš koliko sam guglala dok nisam našla desert po mojoj mjeri

      Izbriši
  8. torta je mrak!!! fenomenalna...
    iskreno: bila sam na tom režimu..i osjećala sam se predivno...najbolje mi je kada kažem: ispuhano...nikada mi nije bilo bolje..ali, desilo mi se svašta poslije toga i onda sam jednostavno izgubila volju...morala sam se boriti s drugim problemima i odustala sam....a nije lako s mojim izbirljivcima....
    niko na svijetu, bar mi se tako čini, ne voli slatko kao ja ali, sam već duže vrijeme odustala od svega u čemu ima šećera :) a i meso vrlo rijetko jedem...kada me problemi natjeraju mogu svašta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisi još mene upoznala što se tiče slatkog, nevjerojatno je koliko slatkog mogu pojesti. Ali evo, ne fali mi previše na ovom režimu prehrane, mislila sam da će biti puno gore. Meso obožavam, kruh i inače jako rijetko jedem, jedino mi krompir fali. Jučer sam se počastila salatom od krompira i odmah kamen u trbuhu :(

      Izbriši
  9. Ovo je sasvim malo modificirani Atkins i to samo potvrđuje da je doktor bio u pravu. Ovakve dijete su jedine s kojima se zaista skidaju kile, a nisi gladan. Osim za slatkim.:)) Ovo je odlična torta, tipa torta caprese i radila sam je davno kao normalnu :) tortu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Radila sam i caprese tortu, ona je po strukturi više biskvitasta, dok je ova pjenasta.
      Atkinsonova dijeta mi se ne sviđa jer ima previše ograničenja za moj pojam. Kod LCHF-a mi ni jednom nisu pale na pamet zabranjene namirnice (osim kolača, ali samo zato što sam ekstrem po tom pitanju) i sviđa mi se što se prehrana bazira na namirnicama iz domaćeg uzgoja

      Izbriši
  10. Dijete ne sledim...još.A ovaj kolaš pravim čim pre!

    OdgovoriIzbriši
  11. Stavljas nas na slatke muke, tortica je pun pogodak... pa, jos sa cokoladom, di ces lepse.:))))

    OdgovoriIzbriši
  12. Trudim se tako jesti već neko vrijeme, neću ni početi nabrajati u kojim se sve aspektima osjećam bolje jer bi to trajalo zauvijek! :) Zato, ovo je pun pogodak i moram ti zahvaliti na receptu- viđala sam već slične ideje, ali nisam se još usudila isprobati. Sad kad vidim kako genijalno izgleda, isprobat ću čim prije :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su najveći problem baš deserti, tako da ako imaš koji prijedlog slobodno linkaj. Što se ove torte tiče, nadam se da će ti se svidjeti, mene je oduševila

      Izbriši
  13. Sad sam baš proguglala što znači LCHF prehrana, zbilja nisu blagonakloni prema slatkom... :p
    OVa torta je divna, jednostavna i fina, i sama često radim sličnu!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postoje LCHF deserti, ali kao što sam već napisala, zahtijevaju kupovinu određenih namirnica koje su skuplje tako da ću najprije odlučiti želim li se nastaviti i dalje hraniti po tom principu

      Izbriši
    2. Meni je sjajna Betoven torta. Pravila sam je više puta, u kombinaciji sa malinama ili kupinama. Bounty je super u formi štanglica sa glazurom odozgo, puding sa kakaom i avokadom. Kokosovo ulje mi je skupo da bi ga stavljala u kolače, jedem ga kašičicom i stavljam u kafu. Mafini su sjajni na LCHF od raznih semenki, kako mi se šta nađe u frizu. Nemam ovde recept, rado bi ti ga napisala. Meni se definitivno smanjila želja za slatkim. Evo ga link za Betoven tortu. http://istineilaziohrani.blogspot.com/2011/07/evo-recepta-za-cuvenu-beethoven-lchf.html

      Izbriši
    3. Moram i tu tortu probati. Ne volim višnje pa ću pronaći neku alternativu. Možda pričekam mandarine pa napravim curd. Hvala za link

      Izbriši
  14. I ja sam guglala da vidim što znači...nisam baš neka od slatkoga, dovoljan mi je komadić čokolade poslije ručka i to je to, više me brine ono što nema tjestenine i riže. Želim ti da izdržiš i da nam napišeš još ovakvih desertića...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tjestenina i riža mi uopće ne padnu na pamet, osim kao verzija brzog obroka, okusom mi nimalo ne fale. Sad sam se već skulirala i po pitanju deserta i tražim zanimljive, cjenovno prihvatljive i lijepe deserte, tako da će se sigurno još nešto naći na blogu

      Izbriši
  15. Nisam tip za dijete i koliko god sam ih nekada počinjala brzo su završavale, našla sam se u onome "sve ali pomalo" pa kada pretjeram samo je pitanje odluke kada ću smanjiti , a nekada mi se nečega baš jede puno :) Ipak, volim isprobati recepte koje se preporučuju u nekim dijetama, bude tu zanimljivih jela i kombinacija. Ovaj kolač mi je jako dobar i svakako ću ga isprobati, a vjerujem i dalje praviti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bih ovo nazvala dijetom, više bi mi pasao izraz - stil života. Iako se po ovom principu prehrane mršavi, cilj je bolje stanje organizma

      Izbriši