utorak, 7. kolovoza 2012.

Okruglice sa svježim sirom i marelicama


Dok sam razmišljala što da napišem za uvod, shvatila sam kako zapravo nemam niti jedan recept na blogu koji uključuje marelice. Srećom da sam odlučila ispraviti tu "nepravdu" i napraviti nešto mareličasto za blog. Ako se osvrnem na sezonu ljetnog voća, dobar dio voćki obavezno završi u kolačima, iako ih volim jesti i svježe. Breskve i marelice rijetko koristim za deserte i to bez nekog suvislog objašnjenja. Vjerojatno mi je jednostavnije onako s nogu pojesti par komada pa zato niti ne razmišljam o slasticama. Ipak, misli mi je pomutio posljednji broj časopisa Čarolija okusa (baš sam navalila na njihove recepte u posljednje vrijeme)  u kojem je predstavljen recept za ove okruglice. 


  • 250 g svježeg sira
  • 50 g omekšalog maslaca
  • 1 jaje
  • prstohvat soli
  • 250 g glatkog brašna
  • 1/2 žličice praška za pecivo
  • 10 većih marelica
  • 5 - 10 žličica šećera
  • 100 g maslaca
  • 100 g krušnih mrvica
  • 50 g šećera
  • cimet
  • 50 g poprženih grubo sjeckanih lješnjaka

Svježi sir izmiksajte s maslacem. Jaje razmutite uz dodatak soli pa umiješajte u svježi sir. Dodajte brašno prosijano s praškom zapecivo i zamijesite tijesto. Tijesto omotajte u prijanjajuću foliju i stavite na 15 minuta u frižider. Za to vrijeme operite marelice, prepolovite ih (ne do kraja) i odstranite koštice. U sredinu svake marelice stavite pola do cijelu žličicu šećera (prema ukusu). Tijesto oblikujte u valjak i podijelite na 10 jednakih dijelova Svaki dio spljoštite, u sredinu stavite marelicu i oblikujte okruglicu. Okruglice kuhajte u blago posljenoj kipućoj vodi 10 - 15 minuta. Na maslacu prepržite mješavinu krušnih mrvica i šećera. Dodajte cimet prema ukusu. Kuglice uvaljajte u smjesu mrvica i pospite grubo sjeckanim lješnjacima.


P.S. Podsjećam vas da su još uvijek u tijeku prijave za darivanje

42 komentara:

  1. Super izgledaju! ovo je desert koji nikada nisam pripremila sama vec ga jos uvijek ostavljam u onih par koje mama sprema.. Nostalgija :)
    I ja cesto prelistam Caroliju Okusa. Iako vecina toga vec bude vidjena na internetu ne mogu odoliti a da ne pokupim i prelistam sve casopise sa kioska..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim sezonske recepte, a Čarolija okusa odlično prati sezonu. Još ako je su recepti po mom guštu, onda stvarno moram isprobati

      Izbriši
  2. Adoro damascos e achei a sua sugestão uma delicia,apetece mesmo ``roubar`` uma bolinha...
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. Krasne su...ko da si sunce "zatvorila" unutra!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Aaaa male ljepotice, knedlice, samo drukčije :D i moram reći bolje, marelice su prekrasne i volim tijesta sa sirom :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tijesto sa sirom je uistinu brzo gotovo. Iako volim i okruglice od krumpirova tijesta, volim i ovu bržu varijantu

      Izbriši
  5. Okruglice su ti potpuno savršene,iskreno rijetko kada vidim da je voće u njima ovako divno,kompaktno,uvijek više liči na pekmez..moji su ih veliki obožavatelji,moram im pokazati tvoje fotke...odmah će se praviti:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sigurna sam da bi se prezreli i mekani plodovi kuhanjem pretvorili u pekmez. Zato koristim zrele marelice koje nisu sasvim mekane, jer volim da voće ostane kompaktno.

      Izbriši
  6. otkrila sam da obožavam marelice u kolačima i pekmezima, dok npr. breskve više volim svježe.
    volim i knedlice, baš ti je krasan recept

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se s tobom, breskve su najbolje svježe, a marelice su odlične i u kolačima

      Izbriši
  7. Veoma su lepe, kladim se i ukusne. Moja baka je ponekad pravila knedle s kajsijama, bez sira (ima recept na mom blogu, samo u varijanti sa šljivama) i bile su izvrsne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo pogledala sam recept i drago mi je da su svi omjeri napisani. Inače kad radim tijesto s kompirom radim mjere odoka, a sad ću baš isprobati tvoj recept

      Izbriši
  8. Odgovori
    1. Meni je kombinacija tog tijesta, slatkih marelica i poprženih lješnjaka te klasičnih mrvica s cimetom bila odlična

      Izbriši
  9. These look fantastic! I just recently made plum dumplings and cannot wait to share this recipe.

    OdgovoriIzbriši
  10. Baš mi se čini dobar dodatak svježeg sira, mislim da je onda i tijesto za knedle puno mekanije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drugačije je nego kompirovo tijesto, ali oba imaju svoje čari

      Izbriši
  11. Hermosa receta es irresistible ...adoro los damascos tengo un árbol en mi jardín esperaré el verano para preparar tu rico postre,abrazos hugs,hugs.

    OdgovoriIzbriši
  12. Kuglice izgledaju prekrasno. Znači, nisam na Faceu pogodina čega ima unutra, osim sira. Nisam uopće ni pomislila da bi to moglo biti voće. Jako zanimljiva kombinacija i mislim da se isplati isprobati :) Jedva čekam da nabavim svoj primjerak tog časopisa :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa pogodila si glavni sastojak tijesta. Časopis izlazi oko 20. u mjesecu tako da još uvijek stigneš nabaviti stari broj

      Izbriši
  13. Ja isto nemam niti jedan recept sa marelicam :D morala bi to promijeniti :) super mi izgledaju ove okruglice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zanimljivo kako neko voće maksimalno iskoristimo za kolače, a drugo bude zapostavljeno

      Izbriši
  14. Meni su ovakve knedle omiljene sa bilo čime unutra. Mislim da su jelo br1 umnogima!

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlično, biće iaprobano sa šljivama jer kajsija više nema:-)))

    OdgovoriIzbriši
  16. Velika ponuda! Veliki ljetni fotografija!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ove kuglice sam prvi put jela u Austriji i nikako nisam mogla pojmiti da ih zovu knedle kad su knedle od krumpira. Ali zapravo su jako fine i puno lakše za napraviti.

    OdgovoriIzbriši
  18. Jako primamljiva kombinacija... marelice, sir i lješnjak zajedno zvuče kao nešto jaako ukusno... opet nešto što moram pod hitno probati!

    OdgovoriIzbriši
  19. Óla Bom dia meninas, estamos desejando a cada uma de voçês um ótimo domingo, e desejamos ao pai de cada uma de voçês um Feliz dia dos Pais. Beijinhos do TC.

    OdgovoriIzbriši
  20. Ovo moram probati! Nisam još radila kuhano tijesto sa sirom.
    Mislim da imam još paketić šljiva u frezeru, za marelice moram malo pričekati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će ti se svidjeti, meni je bilo baš ukusno

      Izbriši