utorak, 17. siječnja 2012.

Krafne



Sigurna sam da je većina vas radila krafne doma i da niste bili zadovoljni. I ja se svrstavam u tu skupinu. Domaće krafne, koliko god bile ukusne, su jako teške i imaju zbijeno tijesto, te su često bez svijetlog ruba. Svaki put kad posegnem za domaćom krafnom, njezina težina me odmah razočara i pitam se zar nije moguće napraviti pahuljaste i lagane krafne kao iz pekare. Prošle godine je mojim mukama napokon došao kraj, kada sam na jednom forumu vidjela ovaj recept. Još sam suprugu važno objavila da isprobavam novi recept za krafne. Kada je vidio prvu turu pečenih krafni, najprije je pitao da li može dignuti jednu -  i oduševio se kad je vidio da su lagane. 


Krafne su u mom kraju jedna od slastica koja se priprema za maškare. Maškare se u riječkoj okolici razlikuju po nekim tradicijskim običajima koje njeguje svako mjesto. Osnovna razlika je u datumu početka maškaranog razdoblja. U istočnom dijelu riječkog zaleđa maškare počinju 6.1., dok u zapadnom dijelu počinju na Antonju, 17.1. Danas je zatulil antonjski rog. Sako leto na Antonju, pusta dižemo na pal, se dok on stoji nan gore će durat i karneval. Rado bih još plesala i pjevala, ali moram prije toga napraviti krafne. Za 12 komada (u originalu je recept za 24 komada) potrebno je



  • 500 g glatkog brašna
  • 70 g ulja
  • 50 g kvasca
  • 1/2 žličice soli
  • 250 ml mlijeka
  • 4 žumanjka
  • 50 g šećera
  • 1 vanilija šećer 
  • ribana korica limuna
  • rum
  • ulje za prženje (preporučam palmino ulje)
  • nadjev po želji (pekmez, nutella, čokolada)
  • šećer u prahu (za posipanje)
Stavite dizati kvasac u toplo mlijeko. Dignuti kvasac umiješajte u ostale sastojke i miksajte 20 minuta. Odvajajte komade tijesta teške 80 g, oblikujte kuglicu, a od nje ravnomjernu pogačicu. Krafne posložite na pobrašnjenu krpu, pokrijte drugom krpom i pustite da se dignu. Krafne pržite u zagrijanom ulju (količina ulja ovisi o veličini posude, ali pazite da ulja bude dovoljno kako bi krafne mogle plutati u njemu - ne smiju dodirivati dno) na način da onu stranu koja se dizala stavite u ulje. Poklopite i pecite 4 minute. Okrenite krafne i pecite još 4 minute bez poklopca. Slažite na kuhinjski ručnik da se upije višak ulja. Najteži posao vezan uz krafne je pogoditi pravu temperaturu ulja. Ulje ne smije biti prevruće, niti nedovoljno zagrijano. Temperaturu provjerite tako da u ulje uronite drvenu kuhaču - ako se oko nje počnu raditi mjehurići, ulje je zagrijano i možete krenuti s prženjem. Krafne slažite na kuhinjski papir da se upije višak masnoće. Ohlađene krafne punite nadjevom po želji i posipajte šećerom u prahu.



Broj komentara: 48:

  1. Kakav prekrasan post, zabavan, poucan a nadasve gastronomski privlacan, krafnice su ljepotice!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Joj maškare, hvata me nostalgija... Divne krafne...

    OdgovoriIzbriši
  3. Nenadmasiv slatki poklon za karnevale i zimski period. Imam slican recept i uvijek ih mijesim na taj nacin. Odlican post!

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivne krafne! Ja ih obožavam, jedem samo domaće (dakle, jednom godišnje :( ), ali stvarno nikada nisu lagane! obavezno ću isprobati! Njam! Ilina

    OdgovoriIzbriši
  5. Moja mama peče tako fine krafne oduvijek! Ona je stvarno majstor u izradi svih kolača i svega što ima veze s tijestom. Nadam se da ću i ja danas-sutra sve tako raditi.
    Prekrasan je post, pogotovo zadnja fotografija!

    OdgovoriIzbriši
  6. Imaš pravo, koji god sam recept isprobala, nisu dobro ispale. No, ne odustajem, pa s velikom nadom bilježim ovaj tvoj. što se maškara tiče, da se nitko ne uvrijedi, jedino priznajem one u Veneciji jer su pravi estetski doživljaj.

    OdgovoriIzbriši
  7. Anonimno, hvala

    Jubistacha, maškare su tek počele i trajat će skoro do kraja veljače (19.2. je karnevalska povorka)

    Jasna's kitchen creations, imaš pravo, baš su slatki poklon

    Cinnamon and White Chocolate, ovo su najlaganije krafne u domaćoj izradi

    Irena, hvala

    Rea, hvala

    Κάθαρσις, maškare u Veneciji su estetski doživljaj, a ove naše riječke su odraz svakodnevnice i parodija društvenih događanja. Mogu uživati i u jednom i u drugom - diviti se ljepoti venecijanskih maski i nasmijati se domišljatosti pojedinih grupa

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivne!
    Obozavam ih, jos uvek ih ne radim, jer prepustam iskusnijima:) Recept zapisujem, pa kad se odlucim...

    OdgovoriIzbriši
  9. Baš sam si danas pomislila, kad će krenut krafne, i evo ti ga na. Predivne su ti.

    OdgovoriIzbriši
  10. Izgledaju odlično, možda se i ja ove godine upustim u tu avanturu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Što reći o krafnima, kao i o svemu: svakom se nešto drugo sviđa. Mi svi volimo krafne sa što manje tijesta, kada imaju veliku šupljinu. I naravno moraju biti punjene marmeladom. Meni uopće nije bitna ta bijela crta okola.
    Redovno, svake zime pravim krafne nekoliko puta a obvezno na pokladni utorak. Nekako mi je to postalo tradicija.
    Jedino što mi se kod njih ne sviđa je ta količina ulja koja mi ostane od pržeenja, ne znam šta ću s nje!? Žao mi je što je moram baciti ali problem je i gdje je baciti?

    OdgovoriIzbriši
  12. tvoej krafne su predivne. ali ja ih neću raditi, ostajem kod fritula!!i da, gdje nabavljaš palmino ulje??!!

    OdgovoriIzbriši
  13. Divne, divne slike!! Obožavam krafne, isto tako volim da su lagane a ne one teške i moram priznati da ih moja majka jako dorbo radi al sad kad gledam tvoj recept razmišljam da i ja probam :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ana, za iskustvo treba praksa, a kod krafni je ključna stvar temperatura ulja

    Dunja, hvala

    Marija, hvala

    Snježa, čula sam za te šuplje krafne, ali ih nisam imala priliku probati. Palmino ulje se može više puta koristiti tako da ga pospremim i bude mi taman za sve pokladne delicije

    Tamara, palmino ulje dobivam, a ako se ne varam, moguće je kupiti Zvijezdino ulje za prženje, samo nisam sigurna da li je to identično ovome što ja koristim

    Just Cake Girl, hvala

    OdgovoriIzbriši
  15. Prelepe su ti krofne. Nije da se hvalim ali meni idu "od ruke" krofne, budu mi šuplje unutra, samo ja koristim margarin umesto ulja. Slažem se za palmino ulje, jer ono može, za razliku od suncokretovog, više puta da se koristi a da ne zagori...

    OdgovoriIzbriši
  16. savršene su! spremit ću si ovaj recept. Kod nas ih moja mama obično radi i mi volimo kad ih nakrca pekmezom :D
    Kod nas su maškarijade sredinom veljače

    OdgovoriIzbriši
  17. Zora, moram proguglati što su to šuplje krafne, sad ste me ti i Snježa zaintrigirale

    Marinica, hvala

    Tamara, kod nas su maškare uistinu peto godišnje doba. Uvijek počinju 17.1., a završavaju na Pepelnicu. Imam još neke postove u planu vezane za maškare pa ću predstaviti neke običaje ili događanja.

    OdgovoriIzbriši
  18. Mnogo dobro izgledaju! Zaista imaju svetao rub :-)

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala vam na ovom receptu,za mene najbolji recept domacih krofni mislim da ne postoji bolji jer sam ih mnogo isprobala,jucer sam pravila predivne su i ukusne,ispale su iste kao i kod vas,bas je stvar u tome potrefiti dobru temperaturu.

    OdgovoriIzbriši
  20. O da, muke po domaćim krafnama su nam svima poznate. Hvala za ovaj recept, nadamse da ću ih ove godine stići isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Divan rub imaju ali divan. Ja ih volim špricane sa džemom od šipka. Inače džem ne volim nešto naročito ne od šipka ali sa krofnama tako dobro paše.

    OdgovoriIzbriši
  22. Fikreta, hvala

    Opasna, hvala

    Stefania, grazie

    Anonimno, drago mi je da ste zadovoljni

    Monika, kod nas te muke, odnosno razočaranje posebno dolazi do izražaja kada maškarani obilazimo po mjestu pa te dočekaju te teške krafne

    Jelena, zvuči kao dobra kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala za ovaj recept, odmah ga spremam,dobro mi je poznato kako se znam mučiti sa lošim tijestom za krofne..joj kod vas kreću maškare,vjerujem da će biti pravo ludilo,uživajte!

    OdgovoriIzbriši
  24. Tot cam aceeasi reteta o am si eu dar ale tale au iesit super bine!!! Felicitari!!!!

    OdgovoriIzbriši
  25. Krafne ti izgledaju divno!
    Ja s njima nikada nisam imala problema :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Divne su! Moj tata je pravi majstor za krofne i meni su njegove uvek bolje nego iz pekare... :) Bas cesto ih pravi, a mi ih obozavamo!
    Moracu mu dati tvoj recept, pa da on prosudi ima li razlike... :)

    OdgovoriIzbriši
  27. Ala si ih napravila, svaka ti čast! :)

    Ja ih nisam napravila godinama. Ne volim kada mi se miris od prženja vuče po kući po čitav dan. :(

    OdgovoriIzbriši
  28. Zaista ti izgledaju tako fino pahuljaste a ispravila si imoju grešku i navela točne datume početka maškara.Možda se i negdje vidimo na nekom maškaranom tancu.

    OdgovoriIzbriši
  29. Nely, maškare se pomalo zahuktavaju i nadam se da će sve važne vikende biti lijepo vrijeme ili barem bez kiše

    Nely, thank you

    Maja, blago tebi, ja sam prošla školu i s lošim receptima

    Maslinka, hvala

    Miki, blago ti se, tata ti radi krafne

    Nataša, kad se prže u palminom ulju nema onog intenzivnog mirisa prženja po kući

    Dilajla, nikad se ne zna gdje se možemo slučajno sresti

    OdgovoriIzbriši
  30. Look perfect and delicious!!! love these so much!

    OdgovoriIzbriši
  31. Moram malo da te ispitam...

    Jutros sam pravila krofne po veoma sličnom receptu. Nije isti, umesto ulja ide puter u testo, i jedna četvrtina kvasca u odnosu na tvoj recept, što možda objašnjava zašto tvoje imaju taj beli prsten a moje ne. Nego, nešto drugo. I kada sam ih pekla na veoma tihoj vatri, trebalo im je bukvalno trideset sekundi da potamne. Nijedna nema boju ovih tvojih, sve su mi smeđe. Iznutra su lepo pečene, i na ukusu su odlične (jedino što sam ih pekla na suncokretovom ulju koje je odvratno). Na preseku nema rupa, nije nešto neravnomerno. Ali da sam ih ostavila duže u ulju, bile bi crne. A stvarno nije bilo prevruće, nekoliko njih sam ispekla na trećem podeljku od osam koliko ima jačina ringle, i njima je možda trebao minut, ali su na kraju ipak ispale braon. Ranije naravno nisam smela da ih vadim jer bi ostale žive iznutra.

    OdgovoriIzbriši
  32. Gloria, thank you

    Maxivida, vjerojatno je ipak bilo prevruće ulje, jer ne bi inače tako brzo potamnile. Sjećam se kad sam prvi put radila krafne, isto su mi tako brzo tamnile, pa sam jednu-dvije ture čak pekla dok posuda nije bila na šparhetu. S vremenom sam se ispraksirala, a već nekoliko godina imam šparhet na plin što uvelike olakšava reguliranje temperature.

    OdgovoriIzbriši
  33. Mmmm, obožavam krafne i kada nije pust :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Your pictures made me so hungry and I am trying to avoid sweets ! Lovely blog !


    You're invited to enter my giveaway to win a Zeleb party dress !
    Fashion and Cookies
    Fashion and Cookies on Facebook
    Follow me on Bloglovin
    My Twitter

    OdgovoriIzbriši
  35. Krofne se u Slavoniji najvise prave za svinjokolju i maskare(poklade),no krofne su uvijek suplje unutra,lagane,ne pune se nicim nego msamo uvaljaju u zamirisani secer i jedu dok su tople..hladne se ispusu,stanje i nisu vise onako fine kao kada se ispeku !!!

    boja im zavisi od topline ulja,vrsti ulja na kome se peku(prije se pekle na masti)i secer u tijestu..tvoje izgledaju jako,jako fino !!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  36. Vale, thank you

    Mirjana, već su cure ranije spomenule te šuplje krafne i zaintrigirale me

    OdgovoriIzbriši
  37. upravo ih radim...nadam se da će bit fine i lijepe ko tvoje :)
    i namjeravam ih miksat nastavnicam za tijesti...nadam se da mi je to pametno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, da, miksa se s nastavcima za tijesto. Nadam se da će ti se svidjeti. Pripazi samo na temperaturu ulja za prženje, često to bude najveći problem budući da se na početku krafne peku poklopljene pa se ne može vidjeti što se događa, odnosno da li je ulje prevruće.

      Izbriši
  38. miksanje od 20 minuta rezultiralo je miksanjem 10 minuta dok moj mikser nije otegnuo papke.. eto... krafne me koštale miksera... mogla sam na ruke mjesit ko i svaki put al eto .... upozorenje za sve ak imate neki slabiji mikser ko ja radije upregnite rukice

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Unique Herbina: vrijedilo je uništit mikser... iz dva razloga...krafne ne da su savršene nego jednostavno nemam riječi kojima bi ih pohvalila... odlične su...
      a i sad barem imam izgovor za kupit novi mikser :)

      nadam se da se ne ljutiš podjelila sam taj recept na coolinarici...
      malo sam te kopirala ali sam napomenila da je recept viđen na tvom blogu :)

      What's for dessert: Drago mi je da je na kraju sve dobro završilo i da si zadovoljna.
      Što se Coolinarike tiče, nema nikakvog problema, recept je objavljen kako bi se podijelio s drugima, a ovako će još više ljudi čuti za njega što mi je baš drago jer su ovo najbolje krafne koje sam jela.

      Izbriši
  39. Odlične su. Prepisala sam recept.
    Ali pitanjce? Punite ih kako?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postoje slastičarske šprice (metalne ili plastične) koje imaju duguljasti nastavak baš za punjenje npr. krafni. S tim se nastavkom na ispečenoj i ohlađenoj krafni napravi rupica kroz koju se utiskuje nadjev.

      Izbriši