ponedjeljak, 2. siječnja 2012.

Torta caprese


Uz ovu tortu se vezuje priča o slastičaru i njegovoj pogrešci. Na otoku Capriju, početkom 20ih godina, slastičar Di Fiore je dobio zadatak da napravi čokoladnu tortu za Al Caponea. Pri izradi torte je bio toliko uzrujan da je zaboravio dodati brašno i prašak za pecivo u smjesu. Umjesto neuspjeha, shvatio je da je napravio novu i ukusnu tortu. Postoji još jedna verzija ove priče, u kojoj se spominje da je tortu radio za američke turiste. S obzirom na njegovu uzrujanost, vjerujem da je ipak bila riječ o Al Caponeu, kako piše u kuharici iz koje sam preuzela recept. Kuharicu sam kupila na božićnom sajmu u Italiji. Ima skoro 400 stranica i posebna je po tome što nema niti jednu fotografiju pripremljenog deserta. Nisam inače ljubitelj takvih kuharica, ali ova ima iznimno šaren i veseo dizajn pa joj nisam mogla odoljeti.


  • 250 g tamne čokolade
  • 250 g maslaca
  • 6 jaja
  • 250 g šećera
  • 1 vanilija šećer
  • malo ruma
  • 400 g mljevenih badema (ne moraju biti fino mljeveni)
  • šećer u prahu (za posipanje) 


    Na pari otopite čokoladu narezanu na komadiće i maslac. Miksajte žumanjke sa šećerom pa dodajte mlaku otopljenu čokoladu i rum. Dodajte bademe i sjedinite sve sastojke. Vilicom lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka. Kalup za tortu namastite maslacem i pospite krušnim mrvicama, izlijte smjesu i pecite 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 170°C. U kuharici piše da se torta peče sat vremena, što mi se činilo predugo pa sam krenula kontrolirati tortu čim se kuhinjom počeo širiti miris čokolade. Provjerite čačkalicom da li je torta pečena. Ohladite ju na rešetki, te prije posluživanja pospite šećerom u prahu.


    24 komentara:

    1. Uz ovako kvalitetne sastojke, mogu da zamislim kako je dobar ukus. A i pričica je odlična, daje potpuno novu sliku ovoj poslastici. Mnogo si je lepo ukrasila, nepretenciozno, a efektno.

      OdgovoriIzbriši
    2. Pravila sam ovu tortu, super je, ali nije bila lijepa kao tvoja:)!!!

      OdgovoriIzbriši
    3. Za promjenu sam uspjela svratiti na kolač i mogu reći da se meni svidjelo i istu večer sam pojela komad koji sam dobila za kući

      OdgovoriIzbriši
    4. Zanimljiva priča, a i torta se čini fantastična. Osobno volim te malo jednostavnije recepte (dvoje djece baš ne dozvoljava boravak u kuhinji od 4 sata), za razliku od Stele, koja radi ona divna čudesa... Ilina

      OdgovoriIzbriši
    5. meni su interesantne takve priče koje se vežu za nastanak nekog jela ili deserta
      torta mora biti odlična obzirom da su takvi i sastojci, prekrasno dekrorirano

      OdgovoriIzbriši
    6. Čula sam z aovu tortu, ali još nisam pravila.Prelepe fotke!

      OdgovoriIzbriši
    7. za Al Capone-a???? mora da je fantastična, tko zna šta bi mu se inače desilo??!!
      volim torte bez brašna!!

      OdgovoriIzbriši
    8. Cula sam i za tortu i za ove pricice o njenom nastanku i bas mi privlacno zvuci. Znam da bi me ukus odusevio! :)
      Jako mi se dopada ova dekoracija... :)

      OdgovoriIzbriši
    9. Jako volim ovu tortu! Kako si je samo lijepo ukrasila?! Ovo je još jedna fantastična verzija ove zaista čudesne torte!

      OdgovoriIzbriši
    10. Jako lijepa torta, probala nekoliko puta i stvarno nam se dopala. Sviđa mi se tvoj zimski ukras od šećera u prahu :)

      OdgovoriIzbriši
    11. I ja sam čula za ovu tortu, moraću da je probam. Prelepo si je ukrasila.

      OdgovoriIzbriši
    12. Nemam riječi,fotke,dekoracija torte čisto savršenstvo a mogu misliti da joj je i ukus takav..genijalno izgleda!

      OdgovoriIzbriši
    13. Fantastično izgleda a i sastojci su vrhunski!

      OdgovoriIzbriši
    14. Čula sam za ovu tortu i viđala sam ranije recepte ali nisam je još imala prilike isprobati. To ću morati ispraviti jer tvoja torta stvarno izgleda sjajno!

      OdgovoriIzbriši
    15. Opasna, hvala

      Maja, odlučila sam se za ovakvu šećernu dekoraciju baš zato što je torta običnog izgleda

      Anonimno, gosti koji su došli nakon tebe su mi pojeli ostatak torte, tako da nisam mogla uživati u zadnjem komadiću kad svi odu

      Cinnamon and White Chocolate, meni je svejedno da li je recept jednostavan ili kompliciran, ako me nešto privuče, radim bez obzira na sve

      Ninakuhinja, i ja volim pričice vezane uz nastanak pojedinog deserta

      Vera, hvala

      Tamara, zato je slastičar i bio uzrujan, ali je na kraju na sreću sve dobro završilo

      Miki, hvala

      Snježa, imaš pravo, jednostavna a čudesna

      Tamara, hvala

      Maxivida,hvala

      Nely, hvala

      Maslinka, hvala

      Monika, ako si ljubitelj jačeg čokoladnog okusa, nećeš se razočarati

      OdgovoriIzbriši
    16. Volim ovakve kolače/torte, a uz priču koja uvijek upotpunjuje recept samo mi je još neodoljivija.
      Sviđa mi se dekoracija, a fotke su ti sve ljepše :)

      OdgovoriIzbriši
    17. Divno ukrasena jednostavnim postupkom; bez mnogo sastojaka - takve su najbolje!

      OdgovoriIzbriši
    18. Volim ovu tortu, izgleda obično ali zato joj je okus odličan.

      OdgovoriIzbriši
    19. Just Cake Girl, hvala

      Maja, meni su te priče isto super i zato ih uvijek spomenem uz recept

      Jasna's kitchen creations, hvala

      Marija, izgled često zna zavarati, pogotovo kad su kolači u pitanju

      Irmina Díaz-Frois Martín, thank you

      OdgovoriIzbriši
    20. Moram priznati da mi je baš drago što je slastičar zaboravio na brašno i prašak za pecivo i time dobio ovu fantastičnu tortu. odlični sastojci, 400 g mmljevenih badema, ....., mora biti fantastična ! Super si je napravila i ukrasila, jako je lijepa !

      OdgovoriIzbriši
    21. volim ovu tortu, tvoja je krasna.
      a nisam znala ovu pričicu, fora je :lol

      OdgovoriIzbriši