srijeda, 14. prosinca 2011.

Cookie mania vol. 3 - Čovječuljci


Post započinjem jadikovkom. Volim blogersku igricu FBI rukavice, jer u sklopu nje tijekom dva mjeseca istražujemo recepte odabranog bloga. Tako je na red došao i blog Prstohvat soli. Već sam ranije isprobala neobičnog puža sa šljivama i makom i znala sam da Ana na svoj blog stavlja odlične recepte. Za ovaj krug igrice sam odlučila promijeniti formu i objaviti sve isprobane recepte u jednom postu. I sve bi bilo super da sam stigla isprobati recepte koje sam si izdvojila kao najinteresantnije. Ali nisam. Malo su za to krive obaveze, a najviše su krive kokoške - gospođice su u štrajku i jaja daju na kapaljku. Zapravo, tako je svake godine u ovo vrijeme, a kupovna jaja ne dolaze u obzir. Stoga nisam u mogućnosti sudjelovati u ovom krugu igrice onoliko koliko sam htjela, ali nema veze. Recepti su isprintani i čekaju prestanak kokošjeg štrajka.



Nedavno je Ana objavila recept za speculaas. Baš sam tog jutra proučavala original recept kojeg je koristila i ta koincidencija (a i činjenica da nisu potrebna jaja) mi je bila znak da ću se ipak upisati u ovaj krug igrice. Ana je izrezivala zvjezdice, a ja sam se odlučila na čovječuljke. Ukoliko imate drvene kalupe za speculaas keksiće, iskoristite ih za oblikovanje. Broj keksića ovisi o obliku koji izaberete (meni je ispalo 27 čovječuljaka), a potrebni sastojci su
  • 360 g glatkog brašna
  • 2 žličice cimeta
  • 1/2 žličice mljevenog muškatnog oraščića
  • 1 žličica mljevenog đumbira
  • 1/2 žličice mljevenog klinčića
  • 1/2 žličice sode bikarbone
  • 1/2 žličice soli
  • 1/4 žličice bijelog papra
  • 170 g maslaca
  • 110 g smeđeg šećera (koristila sam demerara šećer)
  • 80 ml mlijeka




Maslac sobne temperature pjenasto izmiksajte uz postupno dodavanje šećera. U prosijano brašno dodajte sol, sodu bikarbonu i začine. Kako neke začine nisam imala doma, umjesto svih navedenih začina sam stavila 10 g začina za medenjake.  U maslac dodajte 1/3 brašna pomiješanog sa začinima i mlijeko. Sve sastojke dobro sjedinite. Dodajte ostatak brašna i zamijesite tijesto. Tijesto podijelite na dva dijela, oblikujte u disk i zamotajte prozirnom folijom. Stavite u frižider na minimalno dva sata, a možete i preko noći (u tom slučaju izvadite tijesto barem pola sata prije nego ćete ga razvaljati). Tijesto tanko razvaljajte i izrežite željene oblike (ili utisnite u drvene kalupiće). Slažite na lim za pečenje obložen papirom za pečenje (dovoljan je mali razmak između keksića) i pecite 10 - 15 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Vrijeme pečenja ovisi o obliku koji ste izabrali.

Glazura za dekoriranje čovječuljaka napravljena je od
  • 100 g šećera u prahu
  • 2 žlice mlijeka
  • 1 žlice limunovog soka

Pomiješajte pjenjačom sve sastojke dok ne dobijete glatku masu. Vrećici za zamrzavanje odrežite mali dio jednog kuta i napunite ju glazurom. Dekorirajte po želji. Glazuru možete i obojati uz dodatak nekoliko kapi jestive boje.

P.S. Nagradni natječaj još uvijek čeka vaše keksiće.


Broj komentara: 26:

  1. Prava kolačomanija kod tebe. Slatki su speculas čovjećuljci. Tko bi im odolio :) Od čega su gumbi? Isto glazura...

    OdgovoriIzbriši
  2. Baš su preslatkii!:) Užitak za male i velike.

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mnog su ti lepi ovi čovečuljci! I ja sam merkala Spekulas keksiće, a sada si mi dala sjajnu ideju da ih pravim u prazničnim oblicima! Vrlo lepo ukrašeni, za ovo treba strpljenja....

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovi keksi su zaraza ali prava zaraza i držim se podalje recepta dok me jednog dana ne uhvate lude bube pa ispečem deset plehova.

    OdgovoriIzbriši
  5. preslatki su! držim fige da kokice ubrzo izađu iz štrajka :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Wow, super su! Odlično izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  7. Divni čovječuljci, i preslatko dekorirani! Nadam se da će kokice uskoro prekinuti s štrajkom ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Jacamaca, hvala

    Jubistacha, dugmiće glume ovi konfeti što su razbacani sa strane. To su Shwartau dekor konfeti i mogu se kupiti u trgovačkim centrima. Stoje kraj ostalih potrepština za kolače.

    Zondra Art, hvala

    Opasna, hvala

    Jelena, baš bih voljela vidjeti nekoga u takvoj fazi i kako bi izgledao nakon 10og pleha

    Tamara, kokice će vjerojatno izaći iz štrajka kad mi ne budu trebala jaja za kolače

    Nada, hvala

    Petra Kranjica, hvala

    Tanja, hvala

    OdgovoriIzbriši
  9. Super su Tamara! :) Bas veselo izgledaju! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Čovječuljci su prekrasni. Izgledaju primamljivo i mirisno.

    OdgovoriIzbriši
  11. Maslinka, hvala

    Miki, radni naslov je bio "veseli čovječuljci"

    Suzana, hvala

    OdgovoriIzbriši
  12. Lijepa kracija malih covjeculjaka.
    Kod pripremanja ovakvih keksica, najvise volim miris koji se siri prilikom pecenja.

    OdgovoriIzbriši
  13. Prelepi keksići-čovečuljci, baš me podsećaju na predstojeće praznike...

    OdgovoriIzbriši
  14. baš su prekrasni ovi čovječuljci, ja moram nabaviti takav kalupić, mislim da mi sad jedino još taj fali ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Preslatki su,baš krasno društvance:)

    OdgovoriIzbriši
  16. prekrasni čovječuljici!! i ja sam ove godine nabavila ovu modlicu pa se uskoro spremam raditi nešto slično! možda baš ove Anine speculoos keksiće!!!!

    OdgovoriIzbriši
  17. Prekrasni su mi ovi čovječuljci, super si se sjetila napraviti speculaas u ovom obliku ! To su mi inače jedni od najomiljenijih keksići i baš sam se razveselila Aninom receptu.
    Nadam se da kokice neće još dugo štrajkati :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Kokoske u strajku :)))

    Super su coveculjci!

    OdgovoriIzbriši
  19. Jasna's kitchen creations, slažem se s tobom, miris je očaravajući

    Zora, hvala

    Ninakuhinja, na kalup sam naletila u Plodinama, koštao je 9 kn

    Nely, hvala

    Gloria, thank you

    Tamara, jedva čekam da vidim tvoje čovječuljke

    Branka-by B, hvala

    Ana, hvala

    OdgovoriIzbriši
  20. Hehe, i kokice vam štrajkaju:))
    Čovječuljci su predobri!!

    OdgovoriIzbriši