ponedjeljak, 7. studenoga 2011.

Mississipi mud pie



Nekoliko je načina kako volim provoditi slobodno vrijeme, a jedan od njih je proučavati recepte. Listanje kuharica me opušta, a posebno uživam u mirisu novih knjiga. Ljetos sam dobila dvije nove kuharice iz edicije Love food. Kao pravi ljubitelj čokolade zastala sam na receptu za mud pie. Čokoladno prhko tijesto, krema od čokolade i tučeno slatko vrhnje najbolja su preporuka za isprobavanje. Možda ćete kao i ja skeptično pogledati na količinu šećera u nadjevu. Čak sam razmišljala da ga smanjim, ali sam na kraju ipak odlučila napraviti sve po receptu. Za većinu osoba koje su jele je ovo bio odličan kolač. Samo je suprug rekao da mu je prejak okus, ali taj komentar sam i očekivala, jer on ni inače ne voli neke od čokoladnih torti i kolača koji su meni fenomenalni.


Tijesto
  •  225 g glatkog brašna
  • 2 žlice kakaa
  • 150 g maslaca narezanog na kockice
  • 2 žlice šećera
  • 1 - 2 žlice hladne vode

Pomiješajte brašno i kakao pa utrljajte maslac da dobijete grube mrvice. Dodajte šećer i vodu pa zamijesite tijesto. Oblikujte ga u kuglu, malo spljoštite, zamotajte u prozirnu foliju i stavite u frižider na pola sata. Razvaljajte tijesto i obložite kalup za pitu. Prekrijte papirom za pečenje, opteretite rižom i pecite 15 minuta u pećnici zagrijanoj na  190°C. Izvadite tijesto iz pećnice, smanjite temperaturu na 160°C, odstranite rižu i papir za pečenje pa vratite tijesto u pećnicu na 10 minuta. Za to vrijeme pripremite nadjev.


Nadjev
  •  175 g maslaca sobne temperature
  • 350 g smeđeg šećera
  • 4 jaja
  • 4 žlice kakaa
  • 150 g tamne čokolade otopljene na pari
  • 200 ml slatkog vrhnja

Miksajte maslac sa šećerom. Dodajte kakao te jedno po jedno jaje. Na kraju dodajte slatko vrhnje i otopljenu čokoladu. Smjesu izlijte u polupečeo tijesto i pecite još 45 minuta. Prilikom pečenja će se nadjev napuhnuti, ali se hlađenjem spušta i kad se ohladi u sredini će se napraviti udubina u koju se stavi šlag.

Dekoracija
  • 300 ml slatkog vrhnja
  • kakao/čokoladne strugotine

Slatko vrhnje izmiksajte u šlag i premažite preko ohlađene pite. Ukrasite čokoladnim strugotinama ili pospite kakaom.


32 komentara:

  1. Za mene je ovo također fantastičan kolač: Pravila sam ga, samo se malo mjere razlikuju od tvoga! Mmmmmmmmmm!

    OdgovoriIzbriši
  2. Mmmmmmmm, nikako da isporbam ovaj kolač a merkam ga već dobrih godinu dana, pa si me lepo podsetila :) Fino i ukusno zgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  3. sličan recept sam bila gledala kod marthe stewart i baš me privlači ovaj kolač. Izgleda u tvojoj izvedbi prekrasno, vjerujem da je jako fin, pravi čokoladni raj

    OdgovoriIzbriši
  4. Ufff, skočio mi je šećer samo dok sam pročitala listu namirnica :D Mora da je jako fin kolač :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Sjajna tortica, i vrlo popularna. krasno ti je ispala.

    OdgovoriIzbriši
  6. Uh, uh, uh, ovo isečeno parče me baš mami....

    OdgovoriIzbriši
  7. Kako si je divno,socno napravila.Njami:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Snježa, vidjela sam ti recept na blogu i dvoumila sam se da li da ga isprobam u okviru igrice ili da ipak napravim ovaj iz kuharice

    MilaJeDraga, mjerkala sam ga par mjeseci i nimalo nisam požalila što sam ga isprobala

    Tamara, upravo tako - pravi čokoladni raj

    Baba, uopće nije težak i sladak kako se čini s obzirom na popis namirnica

    Dunja, hvala

    Opasna, kad probaš jedan komadić, teško se suzdržati

    Džoli, hvala

    OdgovoriIzbriši
  9. Mislim da bi ovaj kolač sa mojim ukućanima potrajalo nekih deset minuta... a ova zadnja fotografija tjera me da iz ovih stopa krenem po mikser:))

    OdgovoriIzbriši
  10. U slobodno vrijeme voliš listati kuharice? Blago tebi, ja samo od listanja dobijem na kilaži, a ako su slike tako dobre kao što su ove tvoje onda osjetim i miris kolača, i toplinu pećnice i aromu na jeziku....

    OdgovoriIzbriši
  11. Fenomenalno, obozavam ovakve kolace i meni bi se sigurno svidio, a izgleda predobro!

    OdgovoriIzbriši
  12. ja imam jednu super kuharicu koja se zove 500 pies and tarts i uvijek, ali baš uvijek kad ju listam zastanem na receptu za ovu pitu :) ali još ju nisam nikad napravila. definitivno moram isprobati. savršena je!

    OdgovoriIzbriši
  13. Eda, nije ni kod nas dugo trajao

    Nika, upravo u tome je čar, pogledati fotku i zamisliti okuse i mirise

    Irena, hvala

    Sweet Corner, meni su isto najdraži ovakvi kolači

    Maja, kod mene je isto na listi obožavanih

    Monika, tako sam i ja svaki put kad sam listala tu kuharicu zastala i rekla da će mi to biti prvi kolač kojeg ću iz nje isprobati

    OdgovoriIzbriši
  14. Iako obožava čokoladu i kolače s njom, mislim da bi mi ovdje bilo malo previše šećera. Odlično se opuštaš. Ja općenito volim knjige (pa i kuharice) i kada imam slobodnog vremena (čitaj: jako rijetko) onda čitam, listam i uživam!

    OdgovoriIzbriši
  15. E sada iz ovih stopa moram nešto slatko pojesti..stvarno me uvijek natjeraš na to svojim divnim izvedbama...predivna pita,ja sam u transu čim je spomen čokolade u kolačima..super:)

    OdgovoriIzbriši
  16. Ovo je predobro i sočno, i slatko, i čokoladno, mmmm, ma sve što volim:) Divan odabir.

    OdgovoriIzbriši
  17. Odlična pita, volim čokoladne kolače

    OdgovoriIzbriši
  18. izgleda super, a mislim da je takvog i okusa. cini mi sa da bi se mogla i ja upustiti u avanturu s ovim kolacem :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Tako divno i socno izgleda! :) Fenomenalno!
    Inace, i ja obozavam listati knjige sa receptima. Mogu to satima raditi. Nazalost, nikad nemma puno slobodnog vremena, ali cim imam... :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Predivna torta i miriše do mene. Netko reče: idem po mikser! Idem i ja!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  21. Odlično , sočno i fino ! Vjerujem da ima nešto jači okus, ali meni bi to kod ove tortice i odgovaralo ! Inače i mene opušta listanje kuharica i koliko god da uzmem to vrijeme da ih prelistam još uvijek na polici ima onih koje nisu još došle na red.

    OdgovoriIzbriši
  22. mozda jednostavan ali je i savrsen kolac.Odlicno!

    OdgovoriIzbriši
  23. Jubistacha, šećera je količinski puno, ali krajnji rezultat nije presladak.

    Nely, čokoladni kolači su najbolji

    Nale, hvala

    Marija, hvala

    Anamarija, hvala

    Miki, nedostatak slobodnog vremena je taman da se očuva draž listanja po kuharicama, kad bi se to radilo svakodnevno, više ne bi bilo tako posebno

    Suzana, hvala

    Branka-by B, ima i kod mene takvih kuharica

    Maki, hvala

    Jasna, hvala

    OdgovoriIzbriši
  24. Jedno vrijeme mi se ovaj kolac stalno vrzmao po glavi i zelja da ga isprobam. Do realizacije nije doslo niti do dana danasnjeg :-)
    Meni izgleda super socno i primamljivo. Mislim da bi mi se svidjeo.

    OdgovoriIzbriši
  25. wow! This Mississipi pie look amazing!!!! delicious! gloria

    OdgovoriIzbriši
  26. blatni kolač!!! nisam još radila a ni probala, ovaj tvoj vrlo čokoladno izgleda!!

    OdgovoriIzbriši
  27. hej, nećeš vjerovati, ali baš imam jednu kuharicu sa receptima sa čokoladom i uvijek poželim isprobati ovu pitu ali nikako pa nikako, baš sam se obradovala sad kad sam vidjela da si je ti napravila, prekrasno izgleda! hehee, ja dragom obično radim kolače sa svijetlim i laganim gotovo pahuljastim kremama tipa voćni kolači, rolade, kocke od sira, dok ja obožavam snažne okuse i raskošne dekadentne čokoladne torte. Pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Cinnamon and Thyme, hvala

    Sanja, dugo sam čekala da ga isprobam, ali isplatilo se

    Gloria, thank you

    Tamara, kolač ima baš ružan naziv, nikako u skladu s okusom

    Ebba, pita je pravi mamac u kuharicama, uvijek mi zastane pogled baš na njoj

    OdgovoriIzbriši