subota, 21. ožujka 2020.

Bez glutena: Burek

Ovo nije običan burek. Osim što je bez glutena, poseban je i po načinu izrada tijesta - osnovna sredstva za rad su tava za palačinke i silikonski kist. Prošli vikend sam prvi put probala ovaj način izrade (hvala osobi koja je prva otkrila ovaj recept i bezglutenskoj fejs grupi u kojoj je objavljen) i toliko se oduševila da imam dojam kako ću svaki vikend raditi ove kore. Bureka se nikad neću izguštirati, a velika mi je želja napraviti i baklave.


Tijesto (1 šalica = 300 ml)
  • 1 šalica brašna (bezglutensko Schar mix B)
  • 1  1/2 šalica vode
Uz pomoć miksera pomiješajte brašno i vodu da nema grudica. Tavu za palačinke stavite na srednje jaku vatru (moja tava je od gusa i ima promjer 30 cm) i silikonskim kistom tanko premazujte smjesu da prekrijete cijelu tavu. Kora je gotova kad se rubovi počnu dizati. Uz pomoć špatule podignite koru s tave i stavite na papir za pečenje. Ponovite postupak dok ne potrošite cijelu smjesu, a zatim izmiksajte još jednu smjesu (namjerno nisam odmah napravila duplu smjesu, jer bezglutensko brašno upija tekućinu pa bi smjesa postala pregusta) i napravite kore. Ja sam paralelno pekla koru po koru i odmah od ispečene kore slagala burek.
Nadjev
  • 300 g mljevenog mesa
  • 1 manja kapula sitni sjeckana
  • sol i papar prema ukusu
ili
  • 500 g svježeg sira
  • sol prema ukusu
Preljev
  • 500 ml mineralne vode
  • 100 ml ulja
Sastojke za nadjev pomiješajte. Lim za pečenje premažite uljem. Dno lima obložite korama na način da dio kore visi preko ruba lima. Radila sam i samo jednu koru (burek od sira)i dvije kore skupa (burek od mesa) i bolje je kad se koristi samo jedna kora po sloju. Poprskajte preljevom (ja sam premazivala kistom) pa dio nadjeva rasporedite u hrpicama u sredinu. Zatim stavite jednu koru, poprskajte preljevom i stavite nadjev u hrpicama oko prvog nadjeva. Stavite jednu koru, poprskajte pa stavite nadjev u hrpicama uz rub. Preklopite rubove, premažite preljevom i još jednom ponovite cjelokupni postupak slaganja. Na vrh stavite dvije kore (premažite preljevom između). Po potrebi dodatno premažite preljevom vrh i rubove, ne smiju izgledati suho. Pecite 30 - 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C dok površina ne dobije lijepu boju. Kad je burek pečen, prema potrebi dodatno zalijte/premažite preljevom i vratite u pećnicu (ugašenu) na 10 minuta.

Napomena: višak kora odvojite papirom za pečenje, stavite jednu na drugu, zarolajte, stavite u vrećicu pa u frižider i potrošite kroz par dana.


Nema komentara:

Objavi komentar