utorak, 11. rujna 2018.

Bez glutena: Frangipane tart sa šljivama

Neki recepti/ideje mjesecima čuče prije nego što ih isprobam, a neki budu napravljeni relativno brzo ili čak odmah. Tako je bilo s receptom za ovaj tart sa šljivama, koji sam vidjela u jesenskom broju časopisa Dobar tek Spar i napravila sam ga za par dana, čim su mi obaveze dozvolile. Recept sam prilagodila svojim potrebama/ukusu -  u originalu je napravljem s pšeničnim brašnom, a u nadjevu sam sok od naranče zamijenila rumom, nekako mi više paše uz šljive.

Tijesto
  • 210 g Schar Mix B brašna
  • prstohvat praška za pecivo
  • 85 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 120 g kiselog vrhnja
Pomiješajte brašno s praškom za pecivo. Maslac utrljajte u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte kiselo vrhnje pa zamijesite tijesto. Po potrebi dodajte 1-2 žlice hladne vode, ukoliko tijesto izgleda suho. Tijesto spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na 30 minuta. Tijesto razvaljajte između dva papira za pečenje pa obložite kalup za pitu promjera 26 cm. Pokrijte tijesto papirom za pečenje, opteretite rižom pa pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180ºC. Odstranite rižu pa vratite tijesto u pećnicu na par minuta da se dno posuši.


Frangipane nadjev
  • 200 g omekšalog maslaca
  • 160 g šećera + šećer za posipanje šljiva
  • 1 žličica paste od vanilije
  • 2 jaja
  • 2 žumanjka
  • 240 g mljevenih badema
  • 2 žličice ruma
  • 10ak šljiva, očišćenih i narezanih na polovice
Pjenasto izmiksajte maslac sa šećerom. Umiksajte pastu od vanilije i jaja. Dodajte žumanjke i rum pa miksajte dok se sastojci ne sjedine. Uz pomoć špatule umiješajte mljevene bademe. Frangipane nadjev premažite po pečenom tijestu. Na nadjev poslažite  šljiva okrenute kožom prema dolje i pošećerite prema ukusu. Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180ºC. Tart ohladite na rešetki. Narežite na kriške tek kad se u potpunosti ohladi.


Broj komentara: 7: