srijeda, 9. listopada 2013.

Mini cheesecake s jogurtom


Rijetko sam bez teksta kada je u pitanju uvodni dio posta. Trenutno se u meni miješaju dvije emocije - ljutnja zbog tvrdoglavosti i oduševljenje okusom kolača. Svidjela mi se ideja recepta za cheesecake koja uključuje ganache. I svidjele su mi se fotke koje je objavila jedna blogerica - uz odličnu kompoziciju i kombinaciju boja, fascinirao me je sam desert - tri precizna sloja: podloga od keksa, ganache i krema s jogurtom. Ali sam recept kako da je osuđen na nedorečenost. Najprije je nedostajao dio koji se odnosi na to kako ukomponirati ganache sloj tijekom izrade kolača, što je blogerice ispravila kada smo joj ukazali na propust. U tom trenu nisam toliko obraćala pažnju na količine sastojaka, već sam isprintala recept s namjerom da ga uskoro isprobam. Jučer je konačno došao "taj dan" i uočim kako po receptu za ganache ide duplo više slatkog vrhnja u odnosu na čokoladu, što mi je bilo malo čudno. Obično sam za torte radila ganache u omjeru 1:1, dok sam za praline stavljala puno više čokolade u odnosu na slatko vrhnje. Mislim se, možda zbog toga što se peče, treba biti takav omjer, ali opet, kako ću staviti kremu od jogurta na njega. Ništa ... odlučim napraviti po receptu, pa kud puklo da puklo. Naravno da je bilo rijetko i da sam se trebala snalaziti, ali u nastavku pišem recept s promijenjenim omjerom i uskoro ću ga isprobati. 



Ganache
  • 100 g tamne čokolade narezane na komadiće
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • 2 žlice meda
Slatko vrhnje zagrijte (ne smije zakuhati) i prelijte preko narezane čokolade. Pustite da odstoji par minuta pa dodajte med i miješajte dok se svi sastojci ne povežu. Pustite na sobnoj temperaturi da se ohladi, uz povremeno miješanje. 

Podloga od keksa
  • 200 g keksa (koristila sam McVitie's)
  • 100 g maslaca
Razlomite kekse na manje komade, stavite ih u plastičnu vrećicu i pređite preko njih nekoliko puta valjkom  za tijesto, dok se u potpunosti ne smrve. Maslac otopite na laganoj vatri pa umiješajte smrvljene kekse. Obložite papirom za pečenje dno mini kalupa za pitu (količina je dovoljna za 6 kalupa promjera 8 cm i 2 kalupa promjera 16 cm) . Mješavinu keksa i maslaca rasporedite po dnu kalupa i malo utisnite. Kalupe stavite u frižider na 30 minuta.

Krema od jogurta
  • 350 g grčkog jogurta
  • 150 g jogurta
  • 150 ml kondenziranog mlijeka
  • 2- 3 žlice likera od naranče/kokosa/mente ... (u pola sam stavila kokos, a u pola mentu)
Pjenjačom izmiješajte sve sastojke dok ne dobijete glatku smjesu. Izvadite kalupe s podlogom od keksa iz frižidera i premažite ih ganacheom. Na ganache rasporedite kremu od jogurta. Pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Ohladite na rešetki pa stavite u frižider na nekoliko sati ili preko noći. 


P.S. Taman kad sam završila s pisanjem posta, javila se blogerica i kaže kako je pogriješila prilikom pisanja, te je ispravan omjer 100 g čokolade i 100 ml slatkog vrhnja.

34 komentara:

  1. uz sve probleme i dalje izgleda odlicno :) sviđa mi se konbinacija, sigurno je odlican :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je što nisam probala s narančom, ali ovi s kokosom i mentom su supr

      Izbriši
  2. Prava frustracija - neprovjereni recepti. Cheese cake sa jogurtom volim zbog njegove 'laganosti'.

    OdgovoriIzbriši
  3. Izgleda fantastično,znam da se takvi propusti dešavaju,ali sve u svemu ti si se dobro snašla.

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni ova tortica izgleda preslatko, uspela si sve super da izvuces i nikada ne bih pogodila da nije bas teklo po planu.:) p.s. znam za taj blog i autorica ima stvarno prelepe fotografije, mada ne bas precizne recepte, mislim da sam pravila jednom slanu galetu sa kukuruznim brasnom i isto sam se namucila oko testa zbog netacnih mera, posle toga nisam imala zelje da bilo sta drugo isprobam... ali mi njene fotke sluze kao lepa inspiracija.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pogreška tijekom pisanja recepta se može dogoditi svakome, ali nakon ovog tvog komentara imam dojam da na tom blogu ne štima više recepata, tako da ću se u budućnosti samo diviti fotkama

      Izbriši
  5. what beautiful! Look perfect Tamara!! just lovely! xo

    OdgovoriIzbriši
  6. E da, dogodi se da i mi blogeri pogriješimo kada su u pitanju mjere i izrada. Iako si se namučila, stvarno izglrda lijepo a i zbog sastojaka vjerujem da je bilo fino :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Blogova sa pogresnim receptima ili receptima gde je ocigledno da taj recept nikada nije pravljen je net prepun ! Ova tortica divno izgleda i svaka ti cas nha istrajnosti...sigurna sam da je jako ukusno. Ali ja se pitam jednu stvar: zasto bi to uopste trebalo peci u rerni ? Ganache se sam stegne u frizideru a i krem od grckog jogurta koji je jako masan i gust pa jos i sa kondenzovanim mlekom, i on bi se stegao ! Nesto peces 10 minuta i sve se samo rastopi da bi se posle u frizideru tokom jedne noci steglo.....ti koja si videla kako to sve zivo izgleda, jel' mislis da bi to moglo i samo u frizideru da prenoci i da se postigne isti efekat ?
    kiss

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj moj ganache se stisnuo jedino u zamrzivaču, ha ha :D
      Šalu na stranu, imala sam dva kalupića u kojima je krema od jogurta uronila u (rijedak) ganache i te su tortice kad su bile pečene odmah bile čvrste - nisu se ni stigle ohladiti jer smo ih odmah pojeli. Imala sam dvije veće tortice samo s kremom od jogurta (bez ganachea) i one su odmah bile čvrste nakon pečenja, a one koje su bile kako ova s fotke - dakle zaleđeni ganache pa po vrhu krema od jogurta su bile tekuće nakon pečenja i stisnule su se noćenjem u frižideru.

      Izbriši
  8. što je da je-izgleda odlično, a ni u okus uopće ne sumnjam

    OdgovoriIzbriši
  9. Tvoje izvodjenje je fantasticno... Ona je to malo "upakovala", kako ja volim da kažem. Bitno je da si se snašla. Lepo je Marina rekla, net je prepun netačnih recepata ili blogova koji samo "bacaju" fantastične fotke a recepti veze s' mozgom nemaju, pa se čovek da lako preći... Zato, rado pohvalim ono što vredi, kada nešto isprobam. Još jednom, mnogo mi se dopada kako izgleda tvoj mini cc. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  10. A joj...meni se zna dogoditi da ne radim po receptu neku stvar, nego iz glave pa kad ideš pisati može nešto promaknuti. Možda se tako dogodilo i njoj. Tebi ovaj kolačić izgleda super i dobro si se snašla.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ukoliko nešto smišljam ili mijenjam, uvijek važem sastojke i odmah zapisujem, baš zato da se ne bi dogodili ovakvi problemi

      Izbriši
  11. Ne vidim puno smisla u pečenju ganache kreme, i ne bi bilo tih problema da je u receptu okrenut redoslijed ovih dviju krema, odnosno da se podloga i krema od jogurta zapeku, ohlade a gore premaže ganache. Inače, ovi tvoji na slikama izgledaju sasvim ok, a da su fini sigurno jesu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nekako mi se čini da bi ganache prevladao okusom da je na vrhu, ovako se najprije osjeti krema od jogurta, a zatim čokolada

      Izbriši
  12. Adoro cheesecakes em versão mini e estes ficaram uma verdadeira delicia.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  13. Eh čuj, naletila sam i ja na svakakve recepte i greške u njima, al tebi je ovo ispalo preekrasno! Baš se lijepo vide slojevi i okusi su super :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije precizno kako bi trebalo biti i sljedeći put, kad ganache bude normalan, će slojevi biti preciznije definirani

      Izbriši
  14. Izgleda odlično i iskreno me zanima krema da li ti se sviđa u ovoj kombinaciji ili je malo nedorečen kolač a možda i griješim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerojatno bi krema bila nedorečena da nema dodataka (kokos, menta), odnosno ukusa koji ju definiraju. S druge strane, tu je i ganache koji ju odlično nadopunjuje.

      Izbriši
  15. Uz sve muke po kolačiću on jako lijepo i dobro izgleda , da nisi sve napisala i opisala ne bih niti pomislila da si imala neki problem. U svakom slučaju dobila si odličnu poslasticu, a sa pravim mjerama drugi put će sve skupa ići brže i lakše.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Morat ću ga ponovno napraviti, kako u pečenoj tako i u nepečenoj varijanti pa procijeniti što je ukusnije

      Izbriši
  16. žao mi je što te je ovaj recept stajao glave.
    ja vrl očesto prilagodim recept svom ukusu, sad već znam kako bi nešto trebal oizgledati. Ubuduće poslušaj sebe ;)
    odlično si se snašla u svakom slučaju

    OdgovoriIzbriši
  17. Hello Tamara :)

    These mini cheesecakes are lovely, really inviting for non-stop eating ! :)

    Cheers,

    OdgovoriIzbriši
  18. Prekrasno mi ovo izgleda, zapravo, toliko mi dobro izgleda da bih odmah krenula na degustaciju :). Slažem se s curama gore, konačan rezultat ne pokazuje da si imala problema u pripremi. To je još jedan dokaz da se sve da ispraviti, i meni se nekad zna desiti neki problem, ali uvijek nešto smislim i riješim problem. Ali razumijem frustraciju, i mene bi takvo nešto naljutilo. Glavno da si spasila situaciju. Krasne fotografije i trud i muka su se definitivno isplatili!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Više volim da sve teče glatko, nego kad moram manevrirati među greškama. Ali, naučila sam nešto, poslušati svoj instinkt

      Izbriši