utorak, 26. ožujka 2024.

Bez glutena: Uskrsna pogača

Još uvijek radim tešku uskrsnu pogaču sa zbijenim tijestom, baš onako kako su ju radile moja nona i mama. Jedina razlika je što moja sada mora biti bez glutena. Poznato je da obožavam doručak i on mi je najvažniji obrok. Uskršnji spada u posebnu kategoriju, on mi je najdraži. Ta kombinacija slatkog kruha, šunke, jaja i mladog luka... mljac!


  • 450 - 500 g Schar Mix B brašna
  • 40 g svježeg kvasca
  • 150 g šećera
  • 1 jaje
  • 2 žumanjka
  • 100 g rastopljenog maslaca
  • 200 ml mlakog mlijeka
  • rum (prema ukusu)
  • grožđice (prema ukusu)
  • ribana korica 1 naranče i 1 limuna
  • žumanjak za premazivanje tijesta

Grožđice namočite u toploj vodi. Kvasac razmrvite u mlakom mlijeku, dodajte žličicu šećera i brašna pa pustite da se kvasac aktivira. U zdjeli samostojećeg miksera pomiješajte prosijano brašno i šećer. Dodajte preostale sastojke i dignuti kvasac pa pustite mikser da zamijesi tijesto. Ukupno mi je bilo potrebno 490 g brašna. Tijesto formirajte u kuglu, stavite u zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže 45 minuta do sat vremena. Dignuto tijesto kratko premijesite pa oblikujte u kuglu. Stavite u lim obložen papirom za pečenje (možete peći  i u okruglom kalupu). Po vrhu zarežite oblik križa i premažite razmućenim žumanjkom. Pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Provjerite čačkalicom ako je pečeno. Pogaču ohladite na rešetki. 


Nema komentara:

Objavi komentar