srijeda, 19. prosinca 2018.

Čokoladna salama

Obožavala sam jesti čokoladu s keksom. Kažem obožavala, jer otkako ne jedem gluten ne jedem ni takvu vrstu čokolade. Vrijeme kolinja i izrada kobasica me podsjetila na ovaj recept. Osim što je zadovoljio moju želju za čokoladu s keksom, ovaj će se recept super uklopiti kad želite napraviti desert, a pećnica je zauzeta npr. pečenjem mesa ili pete ture keksića. Rijetko radim kolače koji se ne peku, ali dobro je imati asa u rukavu.

  • 200 g tamne čokolade
  • 90 g maslaca
  • 70 g šećera
  • 150 g grubo sjeckanog sušenog voća i orašastih plodova (koristila sam tostirane bademe i lješnjake te kandiranu koricu naranče, a možete staviti brusnice, grožđice, sušene marelice, pistacije, orahe, suhe smokve, ...)
  • 100 g keksa razlomljenih na manje komadiće (pettit beure ili neki slični, moji su bili bez glutena)
  • 2 žlice ruma
  • 2 - 3 žlice šećera u prahu (za uvaljati salamu)
Na pari rastopite čokoladu i maslac. Dodajte šećer i miješajte dok se ne rastopi. Grubo nasjeckano suho voće i kekse stavite u zdjelu, dodajte rastopljenu čokoladu s maslacem pa dobro promiješajte da se sastojci sjedine. Pustite da se ohladi. Smjesu podijelite na dva dijela, svaki istresite na prijanjajuću foliju, formirajte valjak/salamu i uz pomoć folije čvrsto zamotajte te dobro stisnite krajeve folije. Salame stavite u frižider preko noći. Prije rezanja stavite 30 minuta u zamrzivač, kako bi se lakše rezala. Kad izvadite iz zamrzivača, uvaljajte u šećer u prahu. Režite oštrim nožem na deblje kriške i pustite da odstoji na sobnoj temperaturi prije posluživanja.


4 komentara: