nedjelja, 8. veljače 2015.

Fritule

Fritule - slatke male napasti koje ne možeš prestati jesti. Brzo se rade i predstavljaju radost svima. Vjerojatno se zato i vezuju uz maškarano razdoblje, barem u mom kraju. Neki se ponose savršeno okruglim fritulama, a meni su draže one nepravilne s repićima. Od izgleda je važniji njihov okus. Prave fritule su hrskave izvana, imaju mekanu unutrašnjost i nisu žilave.



  • 2 jaja
  • 1 žlica šećera
  • malo ruma
  • 200 g jogurta
  • 1 prašak za pecivo
  • 13 vrhom punih žlica oštrog brašna
  • ulja prema potrebi (barem 1/2 l)
  • šećer u prahu za posipanje
Izmiksajte jaja sa šećerom. Dodajte jogurt, rum i prašak za pecivo pa miksajte dok se sastojci ne povežu. Na kraju umiksajte oštro brašno. Smjesa treba biti gusta i čvrsto stajati na žličici. Pustite ju na sobnoj temperaturi 15 - 30 minuta. U dublji lonac ulijte ulje i zagrijte ga. Fritule se prže u dubokom ulju (ne smiju dodirivati dno) i trebaju imati dovoljno mjesta kako bi se tijekom prženja mogle samostalno okretati. Žličicom uzimajte smjesu i pažljivo spuštajte u vruće ulje. Fritulice će tijekom pečenja narasti pa je bitno prilagoditi temperaturu ulja - ako je prevruće, prebrzo će dobiti boju i neće imati vremena narasti, ako je prehladno, neće se dovoljno dignuti). Gotove fritule stavite na kuhinjski ručnik kako bi se upio višak ulja, a kad se malo prohlade, uvaljajte ih u šećer u prahu.

Broj komentara: 27:

  1. Uz soljicu caja bas bi mi dobro dosle :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Fritule jako volim i stoga izbjegavam da ih cesto pravim ;-)...neodoljive!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaš pravo, one se jedu dok se sve ne pojede, stoga ih treba raditi samo 2-3 puta na godinu

      Izbriši
  3. Baš sam danas mislila na tebe, rekoh u ovo fašničko vrijeme sigurno ćeš nas počastiti s bar jednim prigodnim receptom tvog kraja, i etogac ! Odlične su ti, baš prave domaće fritule!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma nikad nisam manje bila u maškaranom razdoblju nego sad, a i sve se to nekako razvodnilo, ljudi nemaju novca, ovi koji drže šank bi htjeli zaraditi i tako u krug

      Izbriši
  4. Mogla bih potpisati Jasnin komentar:))
    Predivne su ti. Uh, kako su fine!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je povratak u mojo mladost. Gdje so ta stara vremena?

    OdgovoriIzbriši
  6. I ja volim te sa repićima zato što su ti repići posebno hrskavi.
    Krasne su ti i lončić mi se sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  7. Kad bih mogla samo bi ovakva testa jela. Jos si i rum dodala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad si treba dati malo oduška i onda mir do sljedeće godine

      Izbriši
  8. Ti sa repicima su najsladji.:))))

    OdgovoriIzbriši
  9. Jao što ih volim...bolje da ovo nisam vidjela ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. Divne drage fritulice, u potpunosti se slažem da su prave napasti jer ja ih nikako ne mogu prestati jesti. I isto tako više volim one nepravilnijih oblika. Krasne su mi ove tvoje !

    OdgovoriIzbriši
  11. Moje omiljene... da samo znaš koliko ih volim i baš iz tog razloga ih retko pravim, jer ne znam šta mi je dosta. Lepe su ti slike i neka su vam prijatne:)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Moja nana ih radi najbolje, čak su i drugi dan dobre. Meni je isto važan okus, a ne izgled

    OdgovoriIzbriši
  13. stvarno su slatke male napasti :) i mi više volimo repiće,,,kako su oni ukusni, hrskajvi...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Skoro svi ste se izjasnili da volite repiće, drago mi je da nisam sama. Kod mog supruga se rade super savršeno okrugle (tijesto se istiskuje kroz ruku) i nikako se ne može načuditi mojima

      Izbriši