ponedjeljak, 2. veljače 2015.

Palačinke za doručak

Velika je razlika između doručka tijekom radnog tjedna i doručka vikendom. Vikendom ostanem duže u kućnom ogrtaču, sve je nekako ležerno i želim si maksimalno ugoditi. Ove palačinke ne oduzimaju puno vremena za pripremu, a jako su ukusne. Jamie Oliver ima jednostavan bazni recept od svega četiri sastojka (brašno, mlijeko, jaje, šećer), koji se može nadograditi raznim okusima. Neke od ideja pročitajte u nastavku, a od navedene količine se dobije 13 palačinki.

Palačinke s kokosom i preljevom od tamne čokolade


Palačinke s kokosom i preljevom od tamne čokolade
  • 400 ml glatkog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 400 ml kokosovog mlijeka
  • 1 veće jaje
  • 3 žlice šećera
  • 20 - 50 g kokosovog brašna (za kolače)
  • 100 g tamne čokolade
  • čips od kokosa
U posudi pjenjačom razmutite jaje sa šećerom. Dodajte kokosovo mlijeko. Dodajte prosijano brašno s praškom za pecivo i kratko pomiješajte (samo da se sastojci povežu). Ukoliko je smjesa rijetka, dodajte kokosovog brašna. Smjesa treba biti malo gušća od smjese za klasične palačinke. Zagrijte tavu za palačinke i lagano ju premažite uljem (kojeg odlijte kad se tava zagrije).  Smjesu sam vadila žlicom za sladoled, kako bi sve palačinke bile iste veličine - smjesu izlijte na sredinu, a ona će se sama lagano raširiti. Palačinke okrenite kad se na gornjoj strani počnu raditi rupice i rub postane suh pa ih preokrenute još kratko pecite. Poslužite uz rastopljenu čokoladu i čips od kokosa.

Palačinke s jabukama i cimetom

Palačinke s jabukama i cimetom
  • 400 ml glatkog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 400 ml mijeka
  • 1 veće jaje
  • 3 žlice šećera
  • 200 g ribanih jabuka
  • cimet prema ukusu
U posudi pjenjačom razmutite jaje sa šećerom. Dodajte mlijeko, ribane jabuke i cimet. Dodajte prosijano brašno s praškom za pecivo i kratko pomiješajte (samo da se sastojci povežu). Zagrijte tavu za palačinke i lagano ju premažite uljem (kojeg odlijte kad se tava zagrije). Smjesu izlijte na sredinu, a ona će se sama lagano raširiti. Palačinke okrenite kad se na gornjoj strani počnu raditi rupice i rub postane suh. Preokrenute palačinke još kratko pecite. Poslužite uz med ili agavin sirup.
Ukoliko želite da palačinke budu podjednake veličine, jabuke naribajte na sitno (moje su bile krupno ribane).

Palačinke s jogurtom i komadićima voća

Palačinke s jogurtom i komadićima voća

  • 400 ml glatkog brašna
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 400 ml mlijeka
  • 1 veće jaje
  • 3 žlice šećera
  • čvrsti jogurt ili domaći kefir
  • komadići voća (koristila sam ananas, kruške, breskve i trešnje)
U posudi pjenjačom razmutite jaje sa šećerom. Dodajte mlijeko te prosijano brašno s praškom za pecivo i kratko pomiješajte (samo da se sastojci povežu). Zagrijte tavu za palačinke i lagano ju premažite uljem (kojeg odlijte kad se tava zagrije). Smjesu sam vadila žlicom za sladoled, kako bi sve palačinke bile iste veličine - smjesu izlijte na sredinu, a ona će se sama lagano raširiti. Palačinke okrenite kad se na gornjoj strani počnu raditi rupice i rub postane suh pa ih preokrenute još kratko pecite. Poslužite uz omiljeni jogurt ili domaći kefir i komadiće voća.

Broj komentara: 30:

  1. Tacno kako ih moji djecaci vole za dorucak - debele i mocne. Dodatak kokosa i bilo kojeg voca uz njih je perfektan za notu egzotike.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ove su mi idealne za doručak, dok su klasične rezervirane za popodne

      Izbriši
  2. slatko za doručak...
    to se traži!<3
    ja se upravo spremam pojesti malu čokoladnu tortu koju sam napravila jučer:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Adoro e á muito que não faço, gostei das três versôes todas elas uma delicia
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  4. i ja volim palačinke, samo par jednostavnih sastojaka i učiniti će čudo,
    ponekad se poigram i one uistinu postaju pravi desert a ne sam obične palačinke

    OdgovoriIzbriši
  5. Mi smo svi u kuci sa kokosom malo na Vi, ali cimet i jabuke u svako doba! Mojoj deci nista nije tako dobro kao palacinke, volimo da se okupimo oko stola i navalimo. P.S pravila sam one tvoje male strudlice sa dzemom i svi su za njima poludeli, :))

    OdgovoriIzbriši
  6. Volim u svakom obliku i debljini.Kod nas je leto i uveliko pravimo džemove pa probamo kako su uspeli..baš na palačinkama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hihi, baš lukavo. Sad si me podsjetila na omiljeni džem od trešanja koji tako divno zamiriši kad ga se namaže na toplu palačinku

      Izbriši
  7. ovo kombinacija sa kokosom mi je odlična! A sve su ti divne :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Za palačinke sam uvijek! :) prva slika mi je prekrasna

    OdgovoriIzbriši
  9. Mogu da pripremim bilo koji slatkis, ali palacanke su zakon :) Dopada mi se ova tvoja mala kolekcija, narocito sa kokosom a takodje i sa jabukama!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima nešto posebno u palačinkama, vjerojatno je vezano za uspomene iz djetinjstva

      Izbriši
  10. Palačinkice su uvijek dobro došle iako ih ja dosta rijetko pravim iz jednostavnog razloga da ih ne jedem više nego što bi trebalo jer im baš teško odolim. Krasne su ove tvoje verzije, zamirisale su mi one sa jabukom i cimetom iako bih se najradije prvo počastila sa onima sa jogurtom i voćem, zapravo jako volim palačinke u kombinaciji sa voćem. A što se doručka tiče i kod mene je isto, ne preskačem ga nikada ali jedno je brzi doručak u tjednu , a drugo polagani vikend doručak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čini mi se da si jedina koja je rekla da bi najprije one s jogurtom. Meni svake imaju svojih čari, mada su mi one s čokoladnim preljevom na prvom mjestu

      Izbriši
  11. Tako rijetko radim palačinke. Možda nekad zapečene sa sirom, ali i to rijetko. Odlično mi izgledaju tvoje u svim kombinacijama. Što se tiče jutra, moram odmah jesti tako da nema šanse da pečem nekome palačinke ujutro...:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Evo, sad se i u službi slinim ;)
    Izgledajo odlično. Kad sam bio mali imao sam rekord sa 24 palačinka, a onda nestalo mase ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je rekord 7 obilno premazanih Nutellom, a mom bratu 36

      Izbriši
  13. Ovo je divota! Obožavam ovakve debele palačinkice :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovakve palačinke obožavam,predobre varijante..ovaj preljev od čokolade na njima ću sanjati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da samo znaš kako sam ga brzinski fotkala - puhala je bura pa se čokolada brzo stisnula, a kokos je letio na sve strane

      Izbriši
  15. Love this Tamara!! Look wonderful!
    xo

    OdgovoriIzbriši