ponedjeljak, 14. travnja 2014.

Krem juha sa šparugama


Obično volim "čačkati po kuhinji" kad sam vesela i rijetko kuham ljuta. Iza ove fine juhice se kriju negativne emocije i zapravo mi je povod za njezinu pripremu bilo veliko razočaranje. Da ne zaboravim, iskoristiti ću recept za sudjelovanje u igrici Ajme, koliko nas je! budući da je ovaj mjesec, zahvaljujući Ingrid, glavna zvijezda samoniklo jestivo bilje. A sad natrag na razočaranje.


U Lovranu se od 12.-30.4. održavaju Dani šparuga. Moju pažnju je privukla Kuharska radionica na temu šparuga i samoniklog bilja u trajanju od dva dana (ukupno 9 sati). Neka od najavljenih jela kojima sam se baš veselila su zdrava pita od samoniklog bilja, juha od šparuga i koprive, salata sa šparogama, ječmom i maslačkom, ... Ma gdje ćeš bolje utrošiti to vrijeme nego na radionicu koju predvodi kuhar sa 40 godina radnog iskustva i još porijeklom iz Lovrana. Dakle, recepte sa samoniklim jestivim biljem ima u malom prstu. Bonus je naravno bila skripta s receptima. 

Konačno je svanuo i taj dan. Moram priznati da sam se probudila dosta rano i jedva sam čekala zakazano vrijeme da radionica počne. Da se razumijemo, Rijeka i okolica nemaju baš događanja ovakvog tipa pa se takva prilika ne propušta. A 200 kn, koliko je iznosila kotizacija, je bila sasvim pristojna cijena za ono što su nudili. U hotel Lovran sam došla 10 minuta ranije i očekivala sam da će se ljudi početi polako skupljati u predvorju hotela. A kad tamo - ja sam jedina! Recepcioner ništa ne zna i najbolje da pričekam kuhara pa ćemo vidjeti što i kako dalje. Čekala sam 30 minuta i nitko nije došao :( Zapravo, čekala bih i manje, ali kako sam došla autobusom (dogovor je bio da suprug kasnije dođe do Lovrana pa da ostanemo na fešti), ostala sam sjediti u predvorju do dolaska autobusa. Za to sam vrijeme na mobitelu čekirala stranicu hotela i stranicu događaja na Facebooku i nigdje nije bilo nikakve informacije da se radionica neće održati. Organizator bi s punim pravom mogao otkazati radionicu zbog malog broja prijavljenih, ali onda bi trebao objaviti da je otkazano. Razočarana sam otišla kući, gdje me je dočekao macić šparuga pa sam napravila juhu.



  • 100 g očišćenih šparuga
  • 1 manja kapula
  • 500 ml juhe (koristila sam pileću juhu)
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • sol i papar
Šparuge kuhajte u kipućoj posoljenoj vodi 5 minuta. Na maslinovom ulju prodinstajte kapulu. Dodajte juhu i šparuge pa kuhajte još 5 minuta. Uz pomoć štapnog miksera usitnite šparuge. Dodajte slatko vrhnje, sol i papar prema ukusu pa kuhajte još nekoliko minuta. Ukoliko vam je okus šparuga prejak, razblažite ga sa još malo juhe.


Juhu možete poslužiti s ribanim parmezanom, poprženom pancetom ili krutonima. Krutone napravite na sljedeći način:
Sredinu starog (ili svježeg) kruha narežite na podjednake kockice (otprilike 1 cm) i poslažite na lim obložen papirom za pečenje. Poškropite ih sa malo maslinovog ulja pa stavite u pećnicu zagrijanu na 200ºC i pecite dok ne dobiju lijepu boju.

Broj komentara: 26:

  1. Ha, ne bas profesionalan odnos! I ja bih se odusevila takvom radionicom...
    Jedne godine smo ljetovali u Senju, pa sam setajuci po okolnim brdima, otkrila mnogo divljeg zacinskog bilja. Mirisalo je prekrasno!!! Medjutim, domacica u apartmanu koji smo iznajmljivali mi rece da to kod njih niko ne bere i koristi :-(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U nedjelju sam bila planinariti i pri vrhu je šuma bila krcata medvjeđeg luka. Da sam znala da će ga biti, uzela bih košaricu i nabrala da ga napokon probam jer ne raste u mojoj okolici. Što se ostalog bilja tiče, maslačak, kopriva i šparuge rastu u dvorištu pa sam od malih nogu naviknuta na te okuse

      Izbriši
  2. Ja se samo nadam da si barem dobila lovu nazad :)... A juha je divna!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Srećom, nije se plaćalo unaprijed, tako da je lova ostala na sigurnom :-D

      Izbriši
  3. Odlična juha, sigurno jedna od boljih.

    OdgovoriIzbriši
  4. jedna od dražih juha iako nam se prilično razlikuju recepti

    OdgovoriIzbriši
  5. Da sve je upućivalo da ćeš lijepo provesti dan a kad ono, baš mi je žao ali vidim snašla si se i predobro i juha jako fina.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trebala si i ti doći pa bi se radionica možda održala

      Izbriši
  6. Obožavam šparoge, a na ovaj ću ih način podvaliti i ukućanima koji ih navodno ne vole. A uvijek sve pojedu samo kad ne raspoznaju komade šparoga u jelu... buahahahahah

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odličan način za podvaliti namirnicu koju navodno ne vole ;-)

      Izbriši
  7. Barem je nešto lijepo ispalo a to je ova juha,žao mi je da ti je tako bilo,baš ružno iskustvo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad se uslužna djelatnost počne ponašati neprofesionalno i nonšalantno, onda znaš da je sve otišlo u ...

      Izbriši
  8. I bez radionice juha je odlicna. Volim sparoge, ali nisam jos probavala praviti juhu.

    OdgovoriIzbriši
  9. Pa šta nisi poslala mail da se nađemo i dilajli...eto nas već tri. Bilo bi baš fora, ako drugi put budeš u našim krajevima javi, ja sam u Ičićima i stvarno mi je za čas. Baš me zanima koji je to kuhar da ga ošpotam!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Računala sam da su se blogerice već prijavile. Boris Mihovilić je trebao održati radionicu

      Izbriši
    2. nisam ni znala za tu radionicu

      Izbriši
    3. Kako je bila u sklopu Dana šparuga, svi detalji su pisali na plakatu koji je reklamirao Dane šparuga, a informacije su se mogle naći i na internetu. Vjerojatno je pisalo nešto i u Novom listu.
      Da mi se drugi put ne dogodi nešto slično, obavezno ti javim kad bude neka radionica :D

      Izbriši
  10. Joj baš mi je žao za ovaj doživljaj sa radionicom, a takva neprofesionalnost organizatora baš im i nije na čast. Juhu od šparoga volim i kada god imam priliku (šparoge) je pripremim, tvoja mi odlično izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  11. Šteta za propalu radionicu. Meni su šparoge vrlo zanimljive, možda zato jer nisu tipična biljka za moj kraj, tako mi je sinoć bila baš interesantna ona emisiju 3,2,1... ne znam jesi li gledala, radili su istarsku fritaju sa šparugama. Juhica ti je krasna, prava utjeha nakon razočarenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Gledala sam. Dobila bih isti komentar kao i dio kandidata - da su jaja prepečena - uvijek tako napravim fritaju jer ne volim jaja na mekano :D

      Izbriši
  12. A daaaaaj pa totalno je tragikomično ispalo! Sama? Ajoj! :D
    Svakako, juha ti izgleda super i virujem da je i okus super. Ja jako volim šparoge (divlje), ali ih najčešće radim kao rižot. Ako dobijem opet koju šparogicu, baš ću napravit ovu juhicu! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tragikomično je bilo što sam, kad se ispostavilo da sam jedina, pomislila kako je to zapravo još bolje, a uopće mi nije palo na pamet da se zbog toga radionica neće održati

      Izbriši