srijeda, 19. ožujka 2014.

Alien landscape tart


Razmišljajući o namirnicama koje bi bile zanimljive u makro formatu, sjetila sam se i romanesca. Fascinantan križanac brokule i cvjetače osvaja svojim izgledom (i okusom). Komentari koje je ova fotografija dobila inspirirali su me da napravim vanzemaljski tart.



Tijesto
  • 250 g glatkog brašna
  • 125 g hladnog maslaca narezanog na komadiće
  • prstohvat soli
  • 2 žumanjka
  • 2-3 žlice hladne vode
Maslac utrljajte u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte sol, žumanjke i vodu pa zamijesite prhko tijesto. Tijesto spljoštite u disk pa zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite 30 minuta u frižider. Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj površini pa obložite kalup za pitu. Pokrijte tijesto papirom za pečenje, opteretite rižom pa pecite 10 minuta u pećnici zagrijanoj na 180ºC. Odstranite rižu pa vratite tijesto u pećnicu na par minuta da se dno posuši.



Nadjev
  • 1 manja kapula
  • 100 g pancete
  • 3 jaja
  • 200 g kiselog vrhnja
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • 50 g ribanog sira (koristila sam masdamer)
  • sol, svježe mljeveni papar
  • 10 g ribanog parmezana
  • nekoliko cvjetića romanesca 
Cvjetiće romanesca kuhajte 5 minuta u kipućoj posoljenoj vodi. Ocijedite i pustite da se ohlade. Pancetu narežite na komadiće pa prepržite na tavi bez dodatka masnoće. Na masnoći koju je pustila panceta prodinstajte kapulu. U zdjelici razmutite jaja. Dodajte kiselo i slatko vrhnje, sol (oprezno posolite, jer je panceta već slana) te papar pa dobro promiješajte. U smjesu umiješajte ribani sir, kapulu i pancetu. Smjesu rasporedite na polupečeno tijesto i pecite na 180ºC dok se nadjev ne stisne (otprilike 20 minuta). Izvadite iz pećnice i utisnite romanesco u nadjev, a površinu nadjeva pospite ribanim parmezanom. Pojačajte temperaturu na 200ºC i pecite dok se površina ne zapeče.

Broj komentara: 36:

  1. stvarno zanimljivo povrće izgledom, a sigurna sam i okusom. Sad mi je žao što ne smijem jesti ništa iz porodice cvjetača. Super izgleda jelo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je žao što ih ne smiješ jesti, meni je to jedna od dražih skupina povrća

      Izbriši
  2. Acho o romanesco to lindo e tão perfeito
    Essa tarte ficou linda e imagino que uma delicia
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. Morat' cu isprobat' to vanzemaljsko povrce; perfektono za mm, za kojeg cesto kazem da je kao sa Marsa pao ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će prepoznati da je to povrće s njegovog planeta

      Izbriši
  4. Ovo ti je super, i fotke, i jelo i naziv. Jako dobro!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Nisam ga probala ali izgleda zaista egzoticno, ma super si ga ukompnovala i verujem da je tart bio odlican.:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovde ima I u ljubičastoj boji to bi mogao biti psihodelic tart:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odgovori
    1. S obzirom da su komentari tog tipa bili inspiracija za njegov nastanak, naslov je morao biti takav :D

      Izbriši
  8. Prvu fotku već danima gledam i potpuno me fascinira svojom lepotom... Tart mora da je predobar...

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlično izgleda, tako fora strše van tarta!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obično povrće umiješam u nadjev, ali veća fora je kad ga se ovako poslaže

      Izbriši
  10. prekrasno povrće tako fotogenično,
    u prhkoj košuljici uz dodatak pancete i sira može biti samo još bolje!

    OdgovoriIzbriši
  11. This look really special and beautiful Tamara!!

    OdgovoriIzbriši
  12. E, između mene i romanesca još nije došlo do romanse :) Možda jednog dana...who knows...
    Svi ostali sastojci su mi super!

    OdgovoriIzbriši
  13. fantastičan je
    taj romanesco je tako fotogeničan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Savršen je i za gledanje i za fotkanje te naravno i za jelo

      Izbriši
  14. Ovo izgleda super odbito i super fotogenično!

    OdgovoriIzbriši
  15. Iako je romanesco fotogeničan i stvarno izgleda izvanzemaljsko ja prvi put čujem za tu namirnicu i moram priznati da mi baš zanimljivo izgleda.. bome ne znam ni da li sam ga kod nas gdje vidjela za kupiti. Fotke su super!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovaj je kupljen u Italiji, ali sam ga vidjela pred neko vrijeme i u lokalnom dućanu, ali kad sam se odlučila kupiti ga, više ga nije bilo.

      Izbriši
  16. Pregenijalno izgleda,kao zeleni obronci,vjerujem da je i jako ukusno,nikada nisam probala romanesco,ali hoću.

    OdgovoriIzbriši
  17. Već neko vreme jurim seme romaneska, ali kod nas ga ne mogu naći. Skroz ludo izgleda. Još kako si ga složila da štrči iz fila. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da si barem ranije napisala komentar - u subotu sam gledala sjeme u Sloveniji i razmišljala hoću li ga kupiti ili ne. Na kraju sam se zagledala u nešto drugo i odmaknula od police sa sjemenom tako da ga nisam kupila. Sljedeći put kad ga vidim ću ti kupiti.

      Izbriši
  18. So lovely, even if it has "alien ingredients" on it ! :) :)

    Cheers,

    OdgovoriIzbriši
  19. ovo jelo izgleda uistinu predivno... tartovi su mi i inače uglavnom izuzetno fotogenični, prava hrana kada se nekoga želi impresionirati. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako, slani tart je baš stvoren za impresioniranje

      Izbriši
  20. Romanesco volim, privuče me izgledom, ali i okusom. Tart je odličan, a ime mi je baš originalno !

    OdgovoriIzbriši