utorak, 3. rujna 2013.

Pužići s cimetom i jabukama

Ne volim postove sa samo jednom fotkom, ali mislim da je ovo jedini način da vam prenesem recept za pužiće s kojima nikako nemam sreće. Toliko su mirisni, mekani, ukusni i primamljivi da nikako ne mogu postaviti scenu i pofotkati ih. Rađe se prepustim njihovom božanstvenom okusu i mirisu ... Prošli put kad sam ih radila nisam napravila niti jednu fotku, tako da je ovaj put napredak i možda znak da ju iskoristim, jer tko zna što će biti sljedeći put kad ih budem radila.



Svidjelo mi se što recept nudi mogućnost izrade tijesta u pekaču za kruh (ili klasičnu u potrebu miksera). Upotreba pekača za kruh je idealna kada želite ova peciva poslužiti za doručak, jer skraćuje vrijeme pripreme za otprilike sat vremena. Do sada sam pekač za kruh koristila za izradu tijesta za pizzu, ali ću ga u budućnosti puno više koristiti za dizana tijesta - tako je praktično i jednostavno. Sve što treba napraviti je staviti sastojke u posudu, uključiti pekač i pustiti ga da odradi posao.

Tijesto
  • 100 g maslaca
  • 60 ml vode
  • 240 ml mlijeka
  • 1 veliko jaje
  • 1/2 žličice soli
  • 100 g šećera
  • 10 g vanilija šećera
  • 570 g glatkog brašna
  • 7 g suhog kvasca

Pekač za kruh: Otopite maslac na laganoj vatri, dodajte vodu i mlijeko pa pustite da se malo prohladi. Mješavinu izlijte u posudu pekača za kruh, dodajte jaje, sol, šećer i vanilija šećer, brašno i po vrhu rasporedite suhi kvasac. Prema uputama proizvođača, uključite pekač na program za dizanje tijesta. Kada je tijesto dignuto, pustite ga da odmori peti minuta, a zatim ga na pobrašnjenoj površini spoljoštite šakama pa ga razvaljajte na dimenziju 40 x 60 cm. 
Samostojeći mikser: Otopite maslac na laganoj vatri, dodajte vodu i mlijeko pa pustite da se malo prohladi. Mješavinu izlijte u posudu samostojećeg miksera, dodajte jaje, sol, šećer i vanilija šećer, brašno i po vrhu rasporedite suhi kvasac. Miksajte otprilike 3 minute na srednjoj brzini uz pomoć nastavka za miješanje, a zatim stavite nastavak za tijesto i miksajte 8-10 minuta na srednjoj brzini. Oblikujte tijesto u kuglu koju stavite u lagano pobrašnjenu zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže dok se ne udvostruči (otprilike dva sata). Kada je tijesto dignuto, pustite ga da odmori peti minuta, a zatim ga na pobrašnjenoj površini spoljoštite šakama pa ga razvaljajte na dimenziju 40 x 60 cm. 

Nadjev
  • 100g omekšalog maslaca
  • 150 g smeđeg šećera (kod mene je bila mješavina muscovardo i demerara šećera)
  • 25 g cimeta
  • 2 jabuke (oguljene, očišćene i naribane)

Omekšali maslac špatulom razmažite po razvaljanom tijestu. Pomiješajte šećer i cimet pa ravnomjerno rasporedite po maslacu. Po vrhu rasporedite jabuke. Tijesto pažljivo zamotajte u roladu kojoj odrežite rubove ako su nepravilni. Režite pužiće debljine 4 cm i rasporedite ih u lim obložen papirom za pečenje. Razmak između pužića neka bude otprilike 1,5 cm. Lim za pečenje pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se pužići dižu otprilike sat vremena. Za to će se vrijemem pužići udvostručiti i dodirivati, a biti će vidljivi tragovi soka kojeg su pustile jabuke (što je poželjno). Odstranite prijanjajuću foliju pa pecite pužiće otprilike 20 - 25 minuta u pećnici zagrijanoj na 170°C. Budite karakter (što meni ne uspijeva) pa pustite da se ohlade ili navalite dok su još topli.

Broj komentara: 37:

  1. Predobro izgledaju. Znam da ovakve stvari nestanu za tren.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam kako su ukusni i toliko primamljivo miriše pa im je teško odoljeti

      Izbriši
  2. Obožavam ih ali ih veoma retko pravim.Ove tvoje izgledaju fantastično.Prijatno i uživaj u njima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mnogo koristim pekac, za mijesenje uglavnom...Programiram ga navece, i ujutro me doceka nadoslo tijesto.
    Puzici su divni; jabuke i cimet su nerazdvojivi i za mene jedna od najdrazih kombinacija okusa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pekač je, osim što skraćuje vrijeme, praktičan jer nije bitno kakva je temeperatura prostorije i da li je propuh

      Izbriši
  4. Odlična fotka. I ja obožavam ovakve pužiče.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zbilja se nije čuditi da se ne stignu uslikati ovakve divote,kod mene je prečest takav slučaj..vjeruj ja bih ti se vrlo rado pozvala na ove pužiće,ali mislim da tada ne bi bilo niti jedne jedine fotke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obično smo disciplinirani, ali ovo nam je slaba točka :D

      Izbriši
  6. Jedino što mogu napisati je: NJAAAAAAAAAAAM!
    Obožavam i jabuke i cimet, enough said!

    OdgovoriIzbriši
  7. ne čudim se i kod mene je tako... sve se načima još dobro toplo :) ali, to je i gušt...a ne čudim se jer mislim da su ovi pužići jednostavno tako dobri da ne može drugačije :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zar nije pravi gušt uživati u toplim, mirisnim i ljepljivim pužićima?

      Izbriši
  8. Siempre publicas deliciosos postres y este se ve tan tierno y suave que es uno de mis favoritos. Me alegra mucho de volver a visitarte tras mis descanso en vacaciones.
    Besos.

    OdgovoriIzbriši
  9. These cinnamon apple rolls look so tempting!

    OdgovoriIzbriši
  10. Jedna, ali vredna... ma, mirise sa slike, uz casu mleka i nema ga vise!:)))

    OdgovoriIzbriši
  11. divno izgledaju, ne čudi me da ti ostala samo jedna!

    OdgovoriIzbriši
  12. Jedna od najboljih kombinacija okusa, mora da je savršeno :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Odličan dodatak jabuke baš mi se sviđa, vidim ja da guštaš u njima.

    OdgovoriIzbriši
  14. Pekač kruha koristim svakodnevno jer pečem kruh u njemu ili radim tijesto za pizzu. Jako je praktičan. Probala sam i slatko tijesto ali dosta zagori korica pa sam odustala. Ovaj recept je baš koristan, a i jedna slika je u ovom slučaju sasvim dovoljna...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U pekaču sam radila slatki kruh prema recept iz knjižice koju sam dobila uz pekač, nešto kao panettone i bio je odličan, nisam imala problema sa koricom.

      Izbriši
  15. Hvala ti na receptiću i detaljnim uputama, budem i ja probala uz pomoć pekača:)

    OdgovoriIzbriši
  16. Neodoljivo dobra kombinacija! Predivni pužići!

    OdgovoriIzbriši
  17. Super ideja. Moj pekač stoji u ormaru. Više volim sama rukom mjesiti ali imaš pravo, mogla bi skratiti vrijeme izrade. Ove role volim i samo s cimetom a ovako kad je sezona jabuka idealno za pripremiti. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim i ja ručno mijesiti tijesto, ali uz pomoć pekača je brže i jednostavnije

      Izbriši
  18. Bitno je da si ti nama prenela utiske o kolaču a za fotkice se nemoj sikirati:) Kombinacija ukusa je neodoljiva.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su ovi pužići u potpunosti neodoljivi - miris, okus

      Izbriši
  19. I ova jedna fotka je dovoljna da odmah shvatim kako je nemoguće sačuvati pužiće za malo više fotkanja. Izgleda fenomenalno, a mogu samo zamisliti kako su ukusni, napraviti ću ih, svakako kada bude prilika u kojoj neću misliti na to koliko sam ih pojela :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo se ne broji, samo se uzima još dok ne nestane i zadnji :D

      Izbriši
  20. Ovi pužići mi se jako dopadaju probaću ih sada kad je sezona jabuka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će vam se svidjeti kao i nama, mi ih obožavamo, ne stignu se ni ohladiti

      Izbriši