subota, 27. svibnja 2017.

Bez glutena: Peciva za burgere

Bez glutena mogu, bez burgera ne. Od svih promjena koje mi je donijela bezglutenska prehrana, vjerojatno mi je nemogućnost odlaska u fast food najteže pala. Pojesti burger, onako s nogu, mi je bio veliki gušt. Spas sam pronašla u kupovnim bezglutenskim pecivima za burgere, a čak sam probala i bezglutenski burger u McDonaldsu (koji me je totalno razočarao). Ovog sam vikenda imala slobodnu subotu i poželjela sam burgere za ručak. Kako sam zaboravila kupiti peciva, morala sam ih sama zamijesiti.

Ne volim mijesiti bezglutensko tijesto. Ljepljivo je, teško se oblikuje, još uvijek mi je u glavi konzistencija glutenskog tijesta pa kad vidim ovo bezglutensko strahujem da će biti fijasko. Izbjegavam recepte s gotovim mješavinama, jer u receptima svi navode proizvođača pa ako nemaš istu mješavinu, omjeri sastojaka u mješavini nisu isti. Ali kad te sila natjera, stisneš zube i hrabro kreneš ...

  • 350 ml toplog mlijeka
  • 9 g suhog kvasca
  • prstohvat šećera
  • 370 g bezglutenskog brašna za dizana tijesta (koristila sam Schar Mix B)
  • 1 žličica soli
  • 30 g rastopljenog maslaca
  • 1 žlica jabučnog octa
  • 1 jaje
  • 1 bjelanjak
  • 1 žumanjak (za premazivanje)
  • sezam

Razmutite kvasac u 50 ml mlijeka uz dodatak šećera i pustite da odstoji 5 minuta. U zdjelu samostojećeg miksera stavite sve sastojke, dodajte dignuti kvasac i ostatak šećera pa miksajte na srednje jakoj brzini otprilike 5 minuta. Pobrašnite ruke pa tijesto oblikujte u kuglu. Stavite u pobrašnjenu posudu, poklopite prijanjajućom folijom i pustite na toplom da se diže otprilike sat vremena. Dignuto tijesto premijesite, podijelite na četiri dijela i vlažnim rukama oblikujte peciva. Peciva stavite u lim obložen papirom za pečenje. Razmutite žumanjak sa malo vode pa premažite peciva i pospite sezamom.  Pecite 35-45 minuta u pećnici zagrijanoj na 175°C dok površina ne dobije lijepu boju. Peciva ohladite na rešetki.




Broj komentara: 12:

  1. Kad vidim rezultat nema da ne volim, jeste malo posla ali se isplati i lakše se vari :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najteže je čekati dok se tijesto digne, taj se proces ne može ubrzati

      Izbriši
  2. Awesome burger and it's gluten free..that's a bonus!

    OdgovoriIzbriši
  3. Nemamo nikoga u familiji tko se mora hraniti bezglutenski, iako znam ljude koji moraju i to nije baš tako jednostavno jer sve gotovo (tjestenina, kruh i slično) puno je skuplje. Divno je kada čovjek ulovi malo vremena i sam napravi nešto ovakvo. Sve kod kuće ispečeno, s glutenom ili bez, 1000 je puta bolje od kupljenoga jer točno znaš što je unutra, nema svih onih umjetnih dodataka. Ova peciva izgledaju divno i svatko ih može samo poželjeti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U početku mi je bilo baš teško. Uskoro će biti godina dana kako ne jedem gluten i dosta sam naučila. Doma je najlakše hraniti se bezglutenski, problem je kad moraš jesti u restoranu ili u gradu pojesti nešto s nogu, ali naučila sam gdje i što jesti u takvim situacijama

      Izbriši
  4. Odlicno izgledaju! I kod nas ima to isto brasno koje si koristila, ali nisam nikad sama probala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osim brašna imaju i čitavu paletu grickalica, super su mi njihovi jaffa keksi

      Izbriši
  5. Divno ti izgleda ova lepinja za burger!
    Pozdrav od gluten free sapatnice :) Teško je dok ne provališ kako se testo ponaša, a onda ti se otvaraju razna vrata. Svašta nešto sam pravila, poslednji uspeh je pita sa domaćim gf korama. Žao mi što ne mogu ovde da ti stavim sliku.
    Pozdrav!
    Tanja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, u početku je grozno i malo po malo napreduješ u receptima. Nešto ne uspije,nešto bude savršeno,ali tako je i s glutenskim receptima. Pita s domaćim korama mi je isto u planu, vidjela sam i onaj video s korama koje se rade na tavi

      Izbriši
  6. Svaka čast na ovom receptu! Muž, koji jede gluten, je rekao da ne može da napravi razliku od glutenskih burgera kako je dobro ispalo. Hvala puno na receptu!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago da su vam se svidjeli. Moj muž isto jede gluten, ali obožava moje bezglutenske burgere.

      Izbriši