četvrtak, 29. siječnja 2015.

Gost post - Mile i zapečeni njoki s mesom

Došlo je vrijeme da vam predstavim drugog od tri mušketira/gosta na blogu. Nakon Darka koji je probio led odličnim burgerom, na red dolazi Mile, simpatični sudionik showa 3,2,1 kuhaj. Što redovito sprema možete pratiti na njegovom instagram profilu, a nadam se da će uskoro početi pisati blog. Oduševljenje što sam ga pozvala u goste će vam najbolje sam prepričati, te mu stoga prepuštam riječ i zahvaljujem na gostovanju i divnom receptu (slaba sam na zapečena jela i rastopljeni sir i jedva čekam isprobati recept).




Kada si me pozvala na gostovanje bio sam toliko sretan, pa i sama se možda sjećaš da sam napisao kako si mi uljepšala tjedan s tim pozivom. I onda misleći kako ću do tada stići napraviti i smisliti nešto uistinu super, i od čega će stajati dah, nisam niti pomišljao kolike će me obaveze snaći. Evo recepta, evo slika, evo Ane, evo Ane po polju se šeće, joj Ano, joj Anice... (Ana nema nikakve veze s njokima, receptom i slikama, to sad samo pjevam kako bi odagnao misli od ovoga što napravih). 

I onda se sjetih ovih njoka, meni ih je kao malome znala raditi baka, sigurno nije u ovoj varijanti, ali nešto slično je bilo. I pomislih si pa da možda je to, to! Nekako recept koji je mesni, koji je krumpirski (onako što jednom prosječnom muškarcu više treba na tanjuru :P) ali ipak je drugačiji. Meni ovaj recept miriše na Italiju, mirisi me podsjećaju na one koji se šire iz neke talijanske trattorije, i da najvažnije govori mediteranski. Ne pišem često recepte pa nemam baš neku praksu pisanja i malo su mi problem normativi. Ja nisam pisao recept za njoke, jer to kod mene sve ide odokativno - odokativno stavim i krumpira i brašna i vrhnja, jaja, maslaca. Isto tako nisam pisao na žličice začine, jer stavim svega više nek mi vonja na italiju. Pa evo recepta.


  • 1 kg svježih njoka 
  • nekoliko kapi maslinovog ulja
  • 2 srednja luka
  • 1 veća mrkva
  • 4-5 režnja češnjaka
  • 2-3 peperoncina
  • 450 g miješanog mljevenog mesa (svinjetina/junetina)
  • 250 g pelata
  • 1 žlica šećera
  • 125 go mozzarelle
  • 100 g naribanog sira (parmezan, ementaler i slično)
  • 10 g maslaca
  • sol, papar
  • peršin
  • origano
  • bosiljak
  • ružmarin
  • 2 lovorova lista
  • nekoliko crnih maslina

Njoke skuhajte i procijedite. Ostavite ih da se ohlade. Na zagrijano maslinovo ulje dodajte nasjeckani luk i pržite dok ne omekša i postane zlatan (karameliziran). Na to dodajte peperoncino, iskosanu mrkvu i sitno nasjeckan češnjak. Kratko popržite i zalijte vodom te pirjajte dok voda ne ishlapi. Kad je voda ishlapila dodajte meso, začinite ga soli i paprom i tako ga prodinstajte nekoliko minuta. Prelijte rajčicom uz dodatak malo vode. Dodajte žlicu šećera i sve ostale začine (peršin, bosiljak, origano, ružmarin i lovor) po želji i ukusu. Pirjajte na laganoj vatri dok ne dobijete umak i dok meso u potpunosti ne omekša.

Vatrostalnu posudu premažite maslacem i u nju stavite njoke. Prelijte ih umakom i  promiješajte. Preko toga natrgajte mozzarellu na komadiće i pospite naribani sir. Po želji zabodite nekoliko maslina. Zapecite u pećnici zagrijanoj na 190°C oko 20 minuta. Na vrh možete dodati nekoliko listića bosiljka. 

Broj komentara: 19:

  1. The casserole looks very comforting and delicious!

    OdgovoriIzbriši
  2. zapečeno, što volim zapečeno...jako zanimljivo!!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Bravo za izbor gosta, sjećam se Mile je bio prava faca u show-u.:) Jelo izgleda jako fino, obožavam njoke u bilo kojoj kombinaciji. Pozdrav tebi i Miletu, navijam da otvori svoj blog :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je on bio fantastičan i kad je ispao show više nije bio toliko zanimljiv

      Izbriši
  4. Pravi mushki, 'konkretan' obrok.
    Mile rado cu te pratiti ako pocnes pisati svoj blog!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će ga ovi komentari potaknuti da počne pisati blog

      Izbriši
  5. Baš lepa ideja.Nešto novo za njoke,koje često pravim.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  6. Lepa ideja za jedan brzi i ukusan rucak, puno pozdrava tebi i tvom gostu (nadam se da ce nas koji put pocastiti nekim finim recepticem:).

    OdgovoriIzbriši
  7. Uh, ovo bi se mojoj djeci jako svidjelo, baš neki dan kad sam radila bučine njoke, dijete mi kaže, pa šta mi ne možemo jesti samo njoke od brašna. Tek toliko da se vidi kolko su bile zadovoljne...

    OdgovoriIzbriši
  8. Bravo Mile, njoke mirišu do ovdje i nadam se da ćemo se uskoro družiti i na blogu. Odlično gostovanje, pozdrav za oboje !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da su ga ovi komentari barem naveli na razmišljanje o blogu

      Izbriši