četvrtak, 7. ožujka 2013.

Slane ružice


Nedavno sam pričala s prijateljicom o Danu žena. Kad sam joj rekla da planiram za blog napraviti  prigodan recept, rekla je "pa tko još slavi 8.mart?!" Ja slavim! Ako ste odlučili obilježiti Dan žena, umjesto buketa cvijeća, poklonite jestivo "cvijeće". Recept za slatke ruže pronađite u arhivi (klik i klik), a u nastavku pročitajte recept za slane ružice. Ružice sam pekla u silikonskom kalupu koji sam kupila u Lidlu i jako sam zadovoljna.



Količina je dovoljna za 12 ružica. Mjere su u šalicama, jer je baterija na digitalnoj vagi otkazala poslušnost, dok je količina pancete i sira stavljena otprilike.
  • 1 šalica glatkog brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 2 jaja
  • 1 šalica mlijeka
  • 1/4 šalice ulja
  • 100 g naribanog sira
  • 100 g pancete
  • 10 maslina
  • prstohvat soli
  • svježe mljeveni papar
  • vlasac

Pancetu narežite na tanke kriške i pržite na tavi bez dodatka masnoće dok panceta ne postane hrskava, a kad se malo ohladi, narežite ju na komadiće. U većoj zdjeli pomiješajte brašno, prašak za pecivo, sol i svježe mljeveni papar. Dodajte naribani sir, masline i pancetu. U manjoj zdjeli pjenjačom razmutite jaja. Umiješajte mlijeko i ulje. Postupno dodajte mokre sastojke u suhe i nastavite miješati pjenjačom dok se smjesa ne ujednači. Smjesu rasporedite u kalupe. Silikonski kalup je prije prve upotrebe potrebno lagano namastiti uljem, a smjesa se može peći i u klasičnim papirnatim košaricam za muffine. Pecite 15- 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C. Provjerite čačkalicom da li su ružice pečene (zabodite čačkalicu u sredinu i kad ju izvučete, ako je čista, ružice su pečene). Ako ste pekli u silikonskom kalupu, pustite da se 5 - 10 minuta hlade u kalupu, a zatim preokrenite kalup i ružice će same ispasti van. 


Broj komentara: 60:

  1. Ovo ide definitvno na isprobavanje,neovisno o prigodi. nedavno sam se zaljubila u slane muffine

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Primijetila sam da ljudi češće posežu za malim slanim zalogajima pa je zato pala odluka na slane ružice

      Izbriši
  2. Jako slatko :) Baš lijepo kao predjelo za neki svečaniji ručak.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ruza je moj omiljeni cvijet...slane rzice su ukusne i ilijepe,pravim ih cesto u muffin obliku jer mim nekako eto ne padne na pamet u ruzicama..ruzice sam koristila za dunjinu ledenu kremu kojom sam odusevljena ..jako lipa prezentacija !!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Konačno sam se ohrabrila nešto peći u takvim oblicima i baš mi je drago da jesam, inače sam uvijek strahovala da će mi se sve zalijepiti pa bih takve oblike rađe koristila za deserte koji se ne peku

      Izbriši
  4. E kako su ti lepe!!! Da li ti se lako pere kalup? Ja imam neke slične i kada dođe do pranja - pokajem se što sam i započela avanturu sa oblicima.
    Predivne su ti ružice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iznenadila sam kad su ružice prilikom preokretanja samo poispadale iz kalupa, a kalup je potpuno čist!

      Izbriši
  5. Silikonski kalup u Lidlu? To moram svakako potražiti jer mi je i recept odličan za isprobati....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da ih više nema, bili su u ponudi pred Valentinovo. Prošle godine su ih imali u isto vrijeme, ali ih nisam uspjela kupiti. Cijena je prava sitnica - 25 kn

      Izbriši
  6. Preslatke su i bas mi se svidja sto si ih pravila u tom kalupu, uglavnom sam te kalupice koristla za neke kremice i slatkise, sledeci put cu u njima ispeci slanise.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno sam oduševljena kalupom, a baš me bilo strah kako će ispasti

      Izbriši
  7. Ficaram umas rosas lindas ,gostei dos ingredientes bem ao meu gosto.
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  8. Divne su ružice,vjeruješ mi da sam mjerkala taj kalup bih ne bih i ipak ga nisam uzela ,sada mi je žao kada vidim kako je zgodno s njim;)
    Sretan ti Dan žena!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo sad ćeš znati za drugi put, ako ga još negdje ugledaš

      Izbriši
  9. JA baš volim Dan žena, a kako mi muž ne zna kuhati, mislim da ću si sama napraviti i pokloniti ove divne ružicce! Ide u knjigu recepata! Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja volim svaku prigodu u kojoj se može dobiti malo više pažnje, kakvu sitnicu i pojesti nešto ukusno :D

      Izbriši
  10. Ja kalup nisam ni skužila, baš je super i odličnu dekoraciju si napravila, a i recept je odličan!

    OdgovoriIzbriši
  11. tako primamljivo izgledaju! hvala na receptu.

    OdgovoriIzbriši
  12. eto vidiš, ja ne slavim dan žena, ali zbilja bi trebala, ipak postoji s razlogom. jako lijepe ružice, više mi se sviđaju od cvijeća :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako ništa drugo, sigurno je manji trošak nego buket cvijeća, a i trud se cijeni

      Izbriši
  13. Ruzice su savrsene za danasnji dan..Dan zena se ovdje ne obiljezava, ..onako samo usput spomenu. Ipak, ne smije se zaboraviti (mislim da danasnji narastaj mladih zena niti ne zna zapravo mnogo toga za sta su se zene izborile - npr. pravo glasa, pravo na zaposlenje...!)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danas su neka sasvim druga vremena, ali se još uvijek se sjećam što smo na satovima povijesti učili o Danu žena

      Izbriši
  14. Simply WONDERFUL, Tamara, the roses are so beautiful ! :)

    Have a nice evening :)

    Isabel

    OdgovoriIzbriši
  15. Predivne su ružice, a po sastojcima mogu zaključiti i da su jako fine;)

    OdgovoriIzbriši
  16. Divne su! Zaista lepa ideja da ih pravis kao ruzice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Morala sam isprobati kalup, a Dan žena je odlična prigoda

      Izbriši
  17. Ovo moram probati za večeru ovih dana! Zakon izgledaju... mogla bi ti prodati ideju pekarama :D Voljela bih vidjeti ovo na svakom kantunu :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Trebalo bi puno kalupa da se napravi pristojna količina za pekarsku prodaju

      Izbriši
  18. This looks really great! It is so nice that i would't regret to eat it :D:)

    OdgovoriIzbriši
  19. Kako ovo dobro izgleda, baš bi jednu smazala.

    OdgovoriIzbriši
  20. ¡Que aperitivos más ricos y vistosos haces! Sin duda un placer para el paladar y para la vista.
    Besos y feliz sábado.

    OdgovoriIzbriši
  21. kao što volim slane muffine i ovo mi se jako sviđa. nije mi palo na pamet kupiti te silikonske ruže ali, sam kupila za muffine. sljedeći put će i one doći nared.
    sastojci su sjajni.
    iskreno, nikada nisam voljela taj 8. mart iz nekog protesta. samo jedan dan! a još mi je više išla na nerve ona frka oko kupovine darova, priprema, izlazaka jednom godišnje, ... i onda dođe moj rođendan a prodavnice opuhane :)
    a sada mi je drago kada mi ga neko čestita. opet iz protesta jer ga sada ne slave!
    ja sam ti čudo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ranije je 8.mart imao veći značaj i zato ga se slavilo, a sada je već pomalo pao u zaborav. Ali moraš priznati da je lijepo kad dobiješ mali znak pažnje na taj dan.

      Izbriši
  22. Svidja mi se, dekorativne, te slane, svidja mi se dodatak maslina!

    OdgovoriIzbriši
  23. Tamara, ove ruzice su prelepe ! savrsene su...ma ti silikonski kalupi su fantastaicni, nadam se samo da nece da pronadju da stete zdravlju, onda ce cemo svi blogeri zajedno u reku da se bacimo !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mah, čak i da pronađu da su štetni, toliko rijetko pečem u njima da bi mogli napraviti veću štetu

      Izbriši
  24. Kako je ovo dobro ! Ružice su prekrasne i jako mi se sviđa kako izgleda, ali kako ja nemam ovaj kalup praviti ću u standardnom kalupu za muffine. Sastojci su izvrsni, jedna ružice + fetica pršuta i čaša crnog vina......, uh trebam dočekati da ih ispečem ! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Muffini će isto biti super, radila sam muffine od ostatka tijesta. Imaš pravo, uz čašu vina odlično pašu

      Izbriši
  25. So beautiful that gives worth eating.

    OdgovoriIzbriši
  26. Wooow …realmente lindo y muy bueno,abrazos y abrazos

    OdgovoriIzbriši
  27. Super, i ja imam ovakav kalupčič :). Izgledaju krasno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da si i ti zadovoljna kalupom, mene je oduševio

      Izbriši
  28. definitivno ću nabaviti ovakve kalupe, recept je izvrstan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kalup je efektan, ali ovaj recept se može napraviti i u obliku klasičnih muffina

      Izbriši
  29. Krasne su ti ružice, spremam ovaj recept, moram isprobati prvom prilikom!
    Draga, praviš prava mala umjetnička djela na tanjuru!

    OdgovoriIzbriši
  30. mozes nam slikati kalup, ovi u lidlu na jankomiru su rekli da nikad nisu imali kalup u obliku ruzica... ??? a ja bi taj kalup! ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imali su ga u ponudi prije Valentinova, u sklopu valentinovske ponude zajedno s kalupima u obliku srca.

      Na stranici tri http://katalozi.net/lidl-katalog/lidl-katalog-neprehrana-72 je takav kalup u obliku srca, a moj je iste boje samo što su udubine u obliku ružica.

      Izbriši
  31. Pozdrav! Molim Vas, koliko "šalica" u receptu meri grama? Hvala unapred :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koristila sam šalicu za čaj/mlijeko, cca 200-250 ml, ne one male za kavu. Težinu je teško reći, brašno u šalici ne smije biti zbijeno

      Izbriši
    2. Hvala Vam puno na brzom odgovoru! :)

      Izbriši