ponedjeljak, 6. listopada 2014.

Juha i galetta od muškatne tikve


Ako se dogodi da ostanem sama doma, nema šanse da ću si skuhati ručak. Mrzim kuhati za jednu osobu. Zapravo, trebala bih ispraviti posljednju rečenicu - mrzila sam kuhati za jednu osobu. Trebao je to biti još jedan dan s "letećim" ručkom, ali pogled na muškatnu tikvu pretvorio ga je u nešto sasvim drugo. Skuhala sam samo za sebe ručak - juhu za predjelo i galettu za glavno jelo, s muškatnom tikvom u glavnoj ulozi.


Juha od muškatne tikve

Koliko god ne volim bistre juhe, toliko obožavam kremaste povrtne juhe. Recept je baza koju po želji možete nadograditi začinima koje volite. 
  • 1 kapula srednje veličine sitno sjeckana
  • 1 žlica maslinovog ulja
  • 500 g muškatne tikve narezane na kockice
  • 1 l pileće juhe
  • 70 g kiselog vrhnja
  • sol i svježe mljeveni papar
  • začini po želji


Na maslinovom ulju prodinstajte kapulu. Dodajte kockice muškatne tikve i dinstajte nekoliko minuta. Dodajte juhu, začini te po želji i kuhajte otprilike pola sata dok tikva ne omekša. Uz pomoć štapnog miksera usitnite tikvu. Umiješajte kiselo vrhnje i pustite na vatri još 2 minute. Poslužite uz žlicu kiselog vrhnja i svježe mljeveni papar.

Galetta s muškatnom tikvom

Na recept za ovu galettu sam naletila sasvim slučajno na nekoj stranici. Kao stvorena za pravi jesenski ručak. Originalan recept sam malo modificirala - taman da iskoristim kiselo vrhnje koje mi je ostalo od juhe. Ostala sam oduševljena okusom.

Tijesto
  • 190 g glatkog brašna
  • 115 g hladnog maslaca narezanog na kockice
  • 1/4 žličice soli
  • 50 g kiselog vrhnja
  • 50 ml hladne vode

Maslac utrljajte u brašno da dobijete strukturu grubih mrvica. Dodajte sol, kiselo vrhnje i vodu pa zamijesite prhko tijesto. Tijesto spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na 30 minuta. Za to vrijeme pripremite nadjev. 


Nadjev
  • 400 g muškatne tikve narezane na kockice (otprilike 1 cm veličine)
  • 2 žlice maslinovog ulja
  • 1 žličica soli
  • 1 žlica maslaca
  • 1 velika kapula narezana na polumjesece
  • prstohvat šećera
  • 50 g ribanog sira
  • svježe mljeveni papar
  • 3-4 žlice kiselog vrhnja

Kockice tikve pomiješajte s maslinovim uljem i 1/2 žličice soli. Stavite na lim obložen papirom za pečenje i pecite 30 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Maslac otopite na laganoj vatri, dodajte kapulu, 1/2 žličice soli i prstohvat šećera. Dinstajte na laganoj vatri otprilike 20 minuta, dok kapula ne omekša i dobije lijepu boju. Kad se tikva i kapula ohlade, pomiješajte ih s ribanim sirom i popaprite. 

Ohlađeno tijesto razvaljajte između dva papira za pečenje (koja lagano pobrašnite) u krug promjera 28 cm. Sredinu kruga premažite kiselim vrhnjem, a na njega rasporedite nadjev. Rubove tijesta preklopite preko nadjeva. Pecite 30 - 40 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C, dok tijesto ne dobije lijepu boju. Poslužite toplo.

31 komentar:

  1. Oooo, jedan kos, prosim! Izgleda super.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja nemam problema sa tim ja volim kuhati sama za sebe. Krasni su recepti!

    OdgovoriIzbriši
  3. I love galette Tamara! and your crust look amazing!!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Retko je na zalost koristim jer se svi po kuci mrste, ali sa ovom galetom ih mozda i namamim, korica stvarno divno izgleda:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obično namirnice na koje se ostali mršte uspijem progurati u slanim pitama pa možda i ti uspiješ tako

      Izbriši
  5. Pravila sam sličnu galetu, ali sa prazilukom i bundevom i taaaakoooo je dobra bila! Baš smo se oduševili... :)

    OdgovoriIzbriši
  6. ja uopće ne volim kuhati samo za sebe...čak i sada kada smo mm i ja sami jednako nemam želje ni volje...teško mi pada što je knjiga pala samo na dva slova...ali, zato kada dođu dečki ja se razletim kao leptirica :)
    i na kraju: odličan objed...naročito mi se sviđa galeta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Galetta je za svaku preporuku, jedva čekam da ju opet napravim

      Izbriši
  7. Juhu i ja slicno radim, ali slanu galette jos nisam probala! Moram, izgleda zamamno...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će ti se svidjeti. Ja sam ostatak od ručka uzela drugi dan za marendu i bilo mi je žao što je nema više

      Izbriši
  8. Gallleta savršeno djeluje,jako me zanima kakva je stoga moram ju čim prije probati!

    OdgovoriIzbriši
  9. Juhu od buče često radim, i obožavam ju. Probaj s pečenom bučom, još je bolja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam da je još bolja s pečenom, ali sam htjela vidjeti kako ispadne bez prethodnog pečenja, odnosno da može napraviti i preko tjedna, ako se baš zaželiš juhe. Uskoro isprobavam novi recept s pečenom tikvom, a dio će sigurno završiti u juhi

      Izbriši
  10. Drago mi je da si se odlučila skuhati ručak samo za sebe i podijelila sa nama ovu odličnu juhu i galettu. Ja sam često kuhala samo za sebe, ništa komplicirano ali moralo je biti kuhano. Sada je vrijeme tikve i svaki recept je dobro došao, a kada je još ovako dobro kao kod tebe onda je i više nego dobrodošao. Bilježim oboje, krasno izgleda !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka ti čast, ja baš ne volim kuhati samo za sebe, uvijek tražim neka brzinska rješenja u takvim situacijama

      Izbriši
  11. Ne samo da si kuhala za sebe, već si i aranžirala. Kad sam bila na faksu često sam sama sebi kuhala, ali tada nisam imala blog pa nisam uređivala...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerojatno da nije bilo toga ne bih se ni odlučila na kuhanje :D

      Izbriši
  12. ni ja ne volim biste juhe al kao i ti obožavam guste, krem, povrtne, i ova od bundeve je među omiljenima. Pripremam ju prilično drugačije nego ti, ja pečem bundevu, kuham u povrtnom temeljscu uz obavezan dodatak parmezana.
    galeta je baš zanimljiva!

    OdgovoriIzbriši
  13. Juhe od tikve volim i od pečene i samo od distane i rado su viđen gost na mom stolu ali u galleta izgleda jako privlačno, baš si guštala

    OdgovoriIzbriši
  14. Savrseno...juha za pocetak, galeta kao zavrsetak obroka. Tikve uvijek daju lijepu narandzastu boju !

    OdgovoriIzbriši