subota, 5. rujna 2015.

"To je to" pita od jabuka

Kad sam probala prvi zalogaj Majine pite, kroz glavu mi je prošlo "to je to". Bio je to okus one starinske, bakine pite. Iznimno prhka (ali ne i suha), nadjev taman pogođene slatkoće, a jabuke se nisu pretvorile u pire. Na blogu već imam objavljeno nekoliko različitih recepata za pitu od jabuka, ali niti jedan ne uključuje kuhanje soka od jabuka za nadjev. 




Ovo je prva (a nadam se i posljednja) pita koju sam napravila sjedeći. Sredinom kolovoza sam doživjela nezgodu u kuhinji. Pripremala sam ručak. Na terasi na stolu su već čekali prilog i salata, još samo da izvadim meso iz tave. Držala sam tanjur u lijevoj ruci i vadim prvi komad mesa. Kad sam krenula izvaditi drugi komad, tanjur je, ni sama ne znam kako, skliznuo iz ruke i pao na pod. Razbio se u nekoliko većih komada, od kojih je jedan pogodio žilu na ristu. Nezaustavljivo krvarenje, hitna, šivanje, ... Oporavak je užasno spor. Hematom, koji je u početku bio veličine dlana, se sporo povlači i još uvijek ne mogu normalno micati prstima i hodati. Obećala sam si da ću biti opreznija u poslovima koje obavljam automatski - da ću tanjur odložiti na radnu površinu pokraj štednjaka dok iz tave vadim hranu, da ću ga do stola nositi držeći ga s obje ruke, da neću nositi japanke dok kuham, ... Također, želim svim ljubiteljima kuhanja da budu oprezniji, kako bi spriječili nesreće u kuhinji.


Nadjev
  • 1,5  kg jabuka
  • 300 g šećera
  • 1 žličica cimeta
  • 15 g griza
Jabuke ogulite, očistite i naribajte. Pustite da odstoje pola sata, a zatim rukama dobro iscijedite sok iz njih. Sok stavite u dublju tavu i dodajte šećer. Kad zakuha, pustite da se kuha na srednje jakoj vatri još 10 - 15 minuta, odnosno dok ne poprimi izgled gustog sirupa. Pustite da se sirup malo prohladi, pa dodajte jabuke, cimet, griz i dobro promiješajte.


Tijesto
  • 250 g masti
  • 1 jaje
  • 2 žumanjka
  • 100 g šećera
  • 10 g vanilija šećera
  • 30 ml mlijeka
  • 1 prašak za pecivo
  • 500 g glatkog brašna
U posudu za miksaje dodajte mast, jaje, žumanjke, šećer, vanilija šećer, prašak za pecivo i mlijeko. Miksajte dok se sastojci ne sjedine. U tu smjesu vilicom umiješajte brašno pa smjesu istresite na pobrašnjenu površinu. Zamijesite tijesto i podijelite na dva dijela. Polovicu tijesta razvaljajte na papiru za pečenje. Tijesto koje sadrži mast umjesto maslaca je mekše i masnije pa rađe koristim papir za pečenje, tako da ne moram koristiti dodatno brašno za površinu. Razvaljano tijesto preokrenite u dublji lim za pečenje dimenzija 30 x 20 cm i odstranite papir za pečenje. Po tijestu rasporedite nadjev. Preostalo tijesto razvaljajte na papiru za pečenje, preokrenite na nadjev i odstranite papir za pečenje. Na tijestu dijagonalno zarežite plitke šare. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C, pa smanjite temperaturu pećnice na 180°C i pecite još 25 - 30 minuta. Ohladite na rešetki i pospite šećerom u prahu prije posluživanja.

Broj komentara: 50:

  1. I meni je zapala ova Majina pita za oko, odlicno izgleda u tvom izvodjenju :)
    Ps zao mi je zbog povrede koja te zadesila i zelim ti brz oporavak draga!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :)
      Nećeš požaliti ako napraviš pitu, odlična je

      Izbriši
    2. hvala , odličan recept ...upravo radim po njemu ...

      Izbriši
  2. jedan od prvih kolača koje sam radila bila je i lijena pita, nadjev od jabuka između dva komada prhkog tijesta s masti. Klasika koju svi vole i miriši na nonine kolače.
    žao mi je oporavak tako dugo traje, al evo imaš prisilni odmor

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma dosta mi je više tog odmora. Prvih pet dana je bilo sasvim dosta za predahnuti, sve ovo nakon toga samo umara

      Izbriši
  3. Ajoj, kakav peh! Nema to veze da li si oprezan ili ne - mozes paziti koliko god, to je sekund zle srece! Brz oporavak ti zelim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Japankama nikako nije mjesto u kuhinji. Da sam nosila kroksice, ovo se ne bi dogodilo. A sve se dogodilo u sekundi

      Izbriši
  4. Povreda bas zvuci nezgodno; zelim ti da se brzo oporavis!
    Pita doista izgleda kao one starinske i ako joj je okus kao sto kazes da jeste, onda je to pun pogodak.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zao mi je zbog nezgode :( Pita divno izgleda, nista bolje od dobre stare pite od jabuka.

    OdgovoriIzbriši
  6. I ja želim brz oporavak, iako izgleda da to ne može brzo kako bi svi hteli :(

    Hvala ti na poverenju i isprobanom receptu. Pita izgleda baš kako treba, i mnogo mi je drago da se i tebi dopada!

    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Postupak izrade nadjeva me je toliko zaintrigirao da sam morala isprobati. Nisam ni očekivala da će imati okus kao bakina

      Izbriši
  7. A joj, mislila sam da si već fit, al to još traje :(
    Tu vjerojatno pomaže samo mirovanje, a znam da ti je toga već dosta.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam prije mjesec dana mislila da ću u ovo vrijeme biti fit. Sad sam tu misao prolongirala za deseti mjesec. Mirovanje, noga na povišenom i puno strpljenja

      Izbriši
  8. Brz oporavak želim!
    Slažem se s tobom, svi smo poprilično neuprezni u tim rutinskim radnjama.
    I meni se sviđa Majin recept samo čekam domače jabuke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da ćeš se i ti oduševiti receptom kao i ja

      Izbriši
  9. Nadam se da ce ti se oporavak ubrzati i da ces uskoro opet na planinarenje:) Lenja pita izgleda kao kopija one koju pravi moja mama, moracu da uporedim recepte, jer je ja obozavam:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja se nadam, je sad će već mjesec dana prošlo i pomalo ludim
      Baš me zanima ako tvoja mama kuha sok od jabuka kao u ovom receptu

      Izbriši
  10. Kako nisam dugo čitala postove, evo tek sad vidim da si imala nesreću, sigurno je sada već sve ok. Meni se pred par mjeseci dogodilo da sam u brzini u kojoj sam svakodnevno išla procijediti paštu i krpa mi je zapela za rešetke plina, padela se samo iskrenula i sva kipuća voda na ruku. Odmah pod vodu i stavljala alou veru, ali je bol bila takva (ne pečenje nego bol) da je bolilo do kostiju. Posljedice nisu ostale jer sam odmah reagirala, ali stvarno se treba biti oprezan. Pita mi je super i nešto slično i ja radim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još uvijek nije ok, čekam fizikalnu terapiju, nadam se da će nakon nje nestati sve tegobe.
      To što se tebi dogodilo je isto strašno, stvarno je sekunda dovoljna za problem

      Izbriši
  11. Moja (tvoja ) pita upravo se hladi. Jedna crtica iz kuharice moje majke Zore. Kore za pitu s jabukama rade se kao sve druge kore za pitu. Kako sam se slatko nasmijala, al nazalost moju majku vise nisam mogla pitati. Poz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tvoja je barem tu napomenu napisala - moja je imala samo popis sastojaka za tijesto, bez navedene količine jabuka :)
      Nadam se da vam se pita svidjela

      Izbriši
  12. poštovana , nadam se da je ozljeda sanirana , radio sam u tvornici porculana i sjećam se žena koj su otišle u invalidsku penzije zbog posjekotine porculanom ...... pita je prva liga .... pozz....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ozljeda je sanirana, ali posljedice još uvijek osjećam. Već neko vrijeme čekam termin za fizikalnu terapiju, nadam se da će ona pomoći. U suprotnom ću posumnjati da se negdje sakrio komadić porculana

      Izbriši

  13. želim ti brz oporavak, žao mi je što ti se to desilo, pratim tvoje recepte veoma dugo i neke sam isprobala te sam zadovoljna što si dalje tu..pitu od jabuka i ja tako radim jer ju obožavam na taj način :D lp-Klaudiya

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) Nadam se da ćeš i dalje biti zadovoljna isprobanim receptima

      Izbriši
  14. Pita je savršena, nakon puno isprobanih recepata, ovo je zaista izvrsna pita. Najbolja koju sam ikada napravila!!
    Bravo curke i hvala što ste tako dobar recept podijelile s nama koji smo bili u potrazi za najboljom pitom. Preporučam svima da je isprobaju!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovakvi pozitivni komentari su najbolja garancija da je recept dobar i da ga treba isprobati!

      Izbriši
  15. Meni se taj sirup pretvorio u kamen kad sam dodala jabuke. U cemu je greska?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možda su jabuke pustile premalo soka pa se šećer pretvorio u karamel umjesto u sirup

      Izbriši
  16. Daaa, bio je vrlo tvrdi karamel. Možda se predugo kuhalo? Smije li se onda dodati vode i koliko uopće tog soka jabuke trebaju pustiti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ukoliko se poštovala vrijeme kuhanja navedeno u receptu, nije se predugo kuhalo. Sigurno su jabuke pustile premalo soka pa se zato šećer pretvorio u karamel umjesto u gusti sirup. Količina soka ovisi o vrsti jabuka, a ukoliko ćete dodavati vodu, to napravite odmah prije kuhanja.

      Izbriši
  17. Ovo je nejmeksa najukusnija pita Uvjek sam je radila i radit cu iako zivem u N.Zelandu 50 god.Drago mi je da recept sitite dalje Evo je upravo nodim na jedan rucak organizaciji koja pomaze siromasne i gladne u Africi Hvala velika

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Priprema nadjeva na ovaj način mi je pravo otkriće i drago mi je da se i na dalekom Novom Zelandu pita priprema na ovakav način.
      Podržavam rad humanitarnih organizacija ovog tipa, nadam se da će prikupiti čim više sredstava.

      Izbriši
  18. Caoo, mene zanima jel 15g grisa nije premalo na tu kolicinu jabuka? Sad prvi put radim po ovom receptu pa me zanima? Hvala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije premalo, dovoljno je. Netko stavlja krušne mrvice ili mljevene orahe, a netko griz. Funkcija mu je da "stisne" nadjev, a okusom ne smije nadvladati jabuke

      Izbriši
  19. Odlicno mi je ispalo, hvala za recept!!!!

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala za recept..upravo peceno...izgledom-njaaam...tjesto glatko pri izradi...mirise:))) nadjev..smanjila sam secer,jabuke su jaaaako slatke..hvala.. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super, baš mi je drago! Količina šećera se uvijek može prilagoditi slatkoći jabuka.

      Izbriši
  21. Izgleda baš kao ona pita moje mame! Mislim da ću je probati ispeći,iako sam do sada pekla po drugom receptu!pozdrav i brz oporavak

    OdgovoriIzbriši
  22. Poštovani, da li mogu staviti puter umjesto masti jer nemam gdje da ga kupim nažalost, iako znam da je najukusnije sa masti. Hvala unaprijed

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da može, neće biti istog okusa, ali svejedno će biti fino.
      Imam negdje zabilježeno da se 200 g masti zamijeni s 250 g maslaca pa računajte da sukladno tome treba povećati količinu maslaca

      Izbriši
  23. Odličan recept, pola sam kolača napravila s jabukama, a drugu polovicu pite sa svježim sirom. Odlično! 2 u 1!

    OdgovoriIzbriši