nedjelja, 7. kolovoza 2011.

Puž sa šljivama i makom


"Kolač izgleda jako dekorativno. Obožavam mak i volim šljive, tako da me baš zanima kakva je kombinacija ta dva okusa." To je komentar koji sam napisala Ani na blog kada sam kod nje vidjela ovaj kolač. Vođena znatiželjom, znala sam da neće proći dugo vremena do isprobavanja. 



Za tijesto je potrebno
  • 400 g glatkog brašna
  • 100 g otopljenog maslaca
  • 60 g šećera
  • prstohvat soli
  • 1 jaje
  • 1 žumanjak
  • 150 ml mlijeka
  • 1 vrećica suhog kvasca

Pomiješajte kvasac, žličicu šećera i toplo mlijeko pa pustite da se kvasac digne. Prebacite ga u veću zdjelu i dodajte otopljeni maslac, jaje, žumanjak, šećer i sol. Promiješajte vilicom i postepeno dodavajte prosijano brašno. Vjerojatno ćete trebati dodati još malo brašna da biste mogli zamijesiti tijesto koje se ne lijepi za prste. Pokrijte zdjelu krpom i pustite da se diže sat vremena.


Za to vrijeme pripremite sve što vam je potrebno za nadjev
  • 1 kg šljiva
  • 100 g mljevenog maka
  • 80 ml mlijeka
  • 65 g šećera

Šljive operite, prerežite na pola i odstranite koštice. Pomiješajte mak i šećer. Zagrijte mlijeko do vrenja pa prelijte preko maka. Dobro promiješajte i pustite da se ohladi.

Tijesto razvaljajte u pravokutnik  dimenzija otprilike 30 x 40 cm. Po dužini ga podijelite na tri trake pa svaku premažite nadjevom od maka i zarolajte. Okrugli lim promjera 30 cm premažite maslacem i pospite brašnom. Složite rolade u obliku puža, nastavljajući jednu na drugu i pustite mjesta između svakog reda. Praznine između tijesta popunite polovicama šljiva. Šljive pospite sa malo šećera. Pokrijte lim krpom i pustite da se diže pola sata. Pecite 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Ostavite da se ohladi na rešetki pa pospite šećerom u prahu.

Broj komentara: 28:

  1. Odusevljena:)
    A najvise me odusevljava ovaj sokic koji su sljive pustila, sto kod mene nije bio slucaj. Kolac deluje jako socno.

    Hvala na poverenju i nadam se da ste uzivali!

    OdgovoriIzbriši
  2. Vrlo lijep kolač. Volim šljive!:-))

    OdgovoriIzbriši
  3. Radila sam prošle godine taj kolač po receptu iz časopisa Lisa, nisam ga radila sebi jer ne volim niti mak niti šljive, ali neki oko mene vole te sastojke. Kolač na kraju nikoga nije oduševio, a mene su posebno izludile šljive koje su nemilosrdno ispustile «litre» soka:(

    OdgovoriIzbriši
  4. Uff, fantastično , kombinacija maka i šljiva zvuči jako dobro!

    OdgovoriIzbriši
  5. gle, ja uopće ne volim mak, ali ovo mi izgleda tako primamljivo!!!rado bi probala, iz znatiželje!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Kad sam vidjela koliko soka su pustile šljive, pobojala sam se da će sve biti "nasaftano". Međutim i na fotkama je vidljivo da roladice nisu natopljene, što me je zapravo i iznenadilo.

    Na kolažu se na zadnjoj fotki vidi kako je kolač izgledao nakon pečenja. S obzriom da sam bila nestrpljiva pa sam ga još toplog istresla van, dio soka od šljiva se prelio po gornjoj kori pa zato izgleda pretjerano nastaftano.

    Definitivno preporučam jesti tek kad se dobro ohladi,jer onda svi okusi dolaze do izražaja. Obožavam i makovnjaču i pitu od šljiva, a ova kombinacija mi je dala odgovor na pitanje što mi je draže (makovnjača).

    OdgovoriIzbriši
  7. Wow, po[teno dobar kolac. Volim sto ima socnosti. Svidja mi se. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  8. I ja sam ga snimila!Odlično si ga napravila!Ja sam upala u fazu "sve me mrzi", tako da neznam hoću li ga praviti....)

    OdgovoriIzbriši
  9. Kako ovo dobro izgleda! Super su mi šljive u kartonu od jaja :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Kako su ti sljive socne! Stvarno cete me natjerati da i ja napravim ovaj puz!

    OdgovoriIzbriši
  11. super je ovo, šljive mu daju krasnu sočnost. Odlična kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  12. I ja sam primetila kod Ane kolac, i bas me zanima kakvog je ukusa, mada nisam ljubitelj šljiva....

    Odlično napravljeno!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ikao mak ne volim a sljive ovde ne mogu da nadjem takve ipak mi je bilo zadovoljstvo gledati ovu tvoju finu kreaciju:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Izgleda fantastično!!! :)) Draga, mislim da si mi ti poslala poruku na forumu, ali sve sam izbrisala i sad neznam što je bilo u poruci :((( daj mi pošalji još jednom :* :*

    OdgovoriIzbriši
  15. Ovo je fenomenalno....Salivacija otpocela - ali sljiva NEMA :-(

    OdgovoriIzbriši
  16. foarte frumos si bun,o reteta de facut,multumesc pentru postare

    OdgovoriIzbriši
  17. jao, jao, kakva divota! jako volim šljive u kolačima, knedlama, pitama.... ovo izgleda zbilja predobro i jako mi je fora taj sistem slaganja, ful efektno.

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja sam ga radila ali s dodatkom kupina i zaista je božanstven.

    OdgovoriIzbriši
  19. Pravila sam ga jucer,i svi smo odusevljeni,prefin je!

    OdgovoriIzbriši
  20. Predivan kolač..kako je dekorativan..savršen:)

    OdgovoriIzbriši
  21. Wow, ovo je nešto za mene- volim i šljive i mak:) Prekrasno napravljeno!

    OdgovoriIzbriši
  22. Izgleda predobro, baš predobro ! A kombinacija je i meni omiljena i vjerujem da će brzo na isprobavanje :)

    OdgovoriIzbriši