srijeda, 28. studenoga 2018.

Bez glutena: Stollen

Počelo je! Konačno je stigao prosinac, adventska događanja, kuhano vino, zima, snijeg, blagdanski kolači. Ove godine, više nego inače, razmišljam o kolačima. Blogerska pauza i prelazak na bezglutensku prehranu potaknuli su u meni svojevrsnu glad za novim receptima. Razmišljala sam što bih novo, prigodno za blagdane, mogla objaviti na blogu. Odluka je pala na stollen, a recept sam potražila na stranici proizvođača bezglutenskog brašna i prilagodila svom ukusu.  Recept  sam odmah u startu odlučila poduplati, jer je šteta napraviti samo jedan.
 

  • 560 g Schar Mix b brašna
  • 10 g suhog kvasca
  • 140 g šećera
  • 2 jaja
  • 250 ml mlakog mlijeka
  • 80 g omekšalog maslaca
  • naribana korica 1 limuna
  • 150 g grožđica
  • 100 g grubo sjeckanih badema
  • 70 g kandirane korice naranče
  • 30 ml ruma
  • 50 ml rastopljenog maslaca za premazivanje tijesta
  • šećer u prahu za posipanje
Namočite grožđice u rumu. Brašno, šećer i kvasac stavite u zdjelu samostojećeg miksera pa kratko promiješajte. Dodajte mlijeko, jaja,  maslac i koricu limuna pa miksajte 5 minuta. Dodajte grožđice s rumom, bademe i kandiranu koricu pa ručno umijesite u tijesto. Po potrebi dodajte još malo brašna (ja sam dodala otprilike pola šake). Tijesto treba biti mekano, ali ne jako ljepljivo. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže sat vremena. Tijesto se neće udvostručiti, ali će biti vidljivo da se dignulo. Podijelite ga na dva dijela, kratko premijesite. Svaki komad tijesta spljoštite u ovalni oblik dužine otprilike 25 cm. Preklopite 1/3 tijesta prema sredini kako bi se dobio karakteristični oblik stollena. Stollene stavite u lim obložen papirom za pečenje pa pecite 40 - 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Ispečeni stollen premažite rastopljenim maslacem pa odmah obilno pospite šećerom u prahu. Poslužite ohlađeno.
 


2 komentara: