petak, 3. siječnja 2014.

FBI istraga bloga My pans and pots


Posljednja dva mjeseca smo u okviru igrice FBI rukavice istraživali blog My pans and pots. Zoka je na svom blogu recepte podijelila u dvije kategorije - recepti iz kategorije fit & yummy i klasični recepti (koji su yummy, ali ne spadaju u fit kategoriju). Meni su nekako privlačniji ovi klasični recepti, mada sam i u fit kategoriji pronašla recepte koji su mi se svidjeli. Vjerujem da bih isprobala puno više recepata, pogotovo onih iz fit kategorije, da me nisu omeli blagdani. Što sam sve izabrala, pročitajte u nastavku (nazivi su ujedno i link na original recept), mada sam komotno ovaj post mogla nazvati čokoladni trio.




Kad sam isprobala ovaj desert prvo što mi je palo na pamet je bilo "zašto ti je toliko dugo trebalo da ovo napraviš". Obožavam kruške i sve kolače s njima, a obožavam i čokoladne kolače tako da je ovo idealan spoj. Samo, nemojte se zaletiti kao ja pa krenuti jesti dok je vruće - puno je ukusnije kad se prohladi. Smanjila sam vrijeme pečenja sa 20 na 17 minuta, kako bi dio smjese ostao tekuć (nešto kao lava cake) i nisam kruške premazala medom (već sam taj med zabunom stavila u smjesu).

  • 4 manje kruške
  • 75 g omekšalog maslaca
  • 75 g šećera
  • 2 jaja
  • 2 žličice meda
  • 75 g glatkog brašna
  • 25 g kakaa
  • 1/2 žličice praška za pecivo
Izmiksajte maslac sa šećerom. Dodajte jedno po jedno jaje i miksajte dok se smjesa ne ujednači. Pomiješajte brašno, prašak za pecivo i kakao i prosijte u smjesu te dodajte med. Izmiksajte dok se smjesa ne sjedini. Četiri keramička kalupa premažite maslacem i pobrašnite. U svaki kalup stavite otprilike 2- 3 žlice smjese. Kruškama odrežite dno (tako da mogu ravno stajati), izdubite sjemenke i ogulite koru. U svaki kalup utisnite po jednu krušku. Pecite 17 - 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C.

Muffini s nutellom


Muffinima s nutellom je teško odoljeti. Zato se je ovaj recept našao na listi za isprobavanje. Kako je količina samo za 6 komada, sjetila sam se da imam kalup za ružice taman za 6 komada pa sam muffine napravila u tom kalupu. Kad usporedim boju, čini mi se da sam trebala stavljati vrhom pune žlice kakaa, dok su moje bile ravne pa je zato krajnji rezultat nešto svjetliji, što se nije odrazilo na okus.
  • 100 g glatkog brašna
  • 50 g mljevenih tostiranih lješnjaka
  • 70 g šećera
  • 1/2 žličice praška za pecivo
  • 1  1/2 žličica kakaa
  • 1 jaje
  • 100 ml kiselog mlijeka
  • 1 žlica mlijeka
  • 40 g otopljenog maslaca
  • 6 žličica nutelle
Pomiješajte sve suhe sastojke (brašno, kakao, prašak za pecivo, šećer i lješnjaci). U manjoj posudi razmutite jaje. Dodajte kiselo mijeko i mlijeko i miješajte dok se sastojci ne sjedine. Smjesu ulijte u posudu sa suhim sastojcima i kratko promiješajte. Dodajte otopljeni maslac i miješajte samo da se sastojci sjedine. Smjesu rasporedite u kalupe. Koristila sam silikonski kalup, a može se peći i u klasičnim papirnatim košaricam za muffine. Pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Ako ste pekli u silikonskom kalupu, pustite da se 5 - 10 minuta hlade u kalupu, a zatim preokrenite kalup i ružice će same ispasti van. Klasične muffine u košaricama odmah izvadite iz kalupa i pustite da se ohlade na rešetki.



Jeste za toplu čokoladu? Ja sam uvijek za! Samo nekoliko sastojaka i desetak minuta vremena je potrebno da bi uživali u klasiku koji odmah popravlja raspoloženje, grije dušu i rastjeruje tmurne oblake. 

  • 400 ml mlijeka
  • 150 g tamne čokolade (sitno nasjeckane)
  • 1 žlica šećera
  • začini po želji (meni je ipak najdraža bez dodatnih začina)
  • 100 ml slatkog vrhnja
U srednje veliku posudu stavite mlijeko, šećer, čokoladu i začine pa kuhajte na srednje jakoj vatri 10 minuta uz neprestano miješanje pjenjačom (pazite da ne zakuha). Toplu čokoladu rasporedite u šalice, po vrhu stavite slatko vrhnje izmiksano u šlag i pospite ribanom čokoladom.

Broj komentara: 25:

  1. već sam radila nešto slično ovim souffeima od kruške, a sad me mami ova čokolada!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sva sam bila u čokoladi, mada su na popisu bili i nečokoladni recepti

      Izbriši
  2. predivno...super odrađen krug ...

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve jedno ljepše od drugog. :) I one Djed Mraz praline u postu ispod! Neka tako i ostane i neka nova godina i tebi i obitelji bude sretna i uspješna! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. odlican coko-izbor! ne znam sta bi prije.. mozda za pocetak toplu cokoladu ide uz ovu snjezinu sto je sinoc napadala ovdje =)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moram priznati da ti jaaaaaaaaaaaaaako zavidim. I ja bi snijeg :D

      Izbriši
  5. Sve mi se dopada, dodje mi da ponovo prosvrljam po Zokinom blogu.... ma, kako su mi samo promakli mafini sa nutelom!:))) p.s. divna prezentacija i fotkice <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš zato i volim ovu igricu, uvijek nešto zapazim što nisam vidjela u pretraživanju bloga

      Izbriši
  6. Odličan izbor ali ona topla jednostavna čokolada mi se nakako i najviše sviđa-

    OdgovoriIzbriši
  7. odlični receptići..sve najbolje u Novoj ti želim.
    .lp klaudija

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlican izbor, narocito mi se svidjaju muffins-i u obliku ruze :)
    Sve najbolje u Novoj!

    OdgovoriIzbriši
  9. Odličan izbor, topla čokolada mi se posebno svidja.

    OdgovoriIzbriši
  10. zaista divan izbor!
    sve najbolje! :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Lovely, the three of them ! :)
    Happy New Year for you and for your family ! :)

    Cheers

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga Tamara,
    Srećna Nova godina tebi i tvojima. Hvala ti puno na isprobavanju recepata i na lepim rečima.
    Želim ti puno sreće u 365 projektu.
    Šaljem ti puno pozdrava

    OdgovoriIzbriši
  13. Ružice su baš dekorativne, a i sve ostalo super izgleda

    OdgovoriIzbriši