utorak, 20. prosinca 2011.

Cupcakes s narančom i bijelom čokoladom


Svako godišnje doba ima svoje čari i uvijek se iznova divim oblicima, bojama i mirisima koje priroda može stvoriti. Koliko god bile lijepe boje proljetnog cvijeća, miris ljeta i ugođaj kojeg stvara lišće u jesen, zimski pejzaži su mi posebno očaravajući. Veselim se snijegu koji pada, uživam gledati prirodu okovanu ledom, a najdraži su mi zaleđeni oblici koje stvaraju slapovi.



Prošli sam tjedan provela četiri dana u takvom okruženju. Zimsku idilu ponudio nam je Kronplatz, odnosno San Vigilio di Marebbe. Mjesto je prekrasno. Bijele fasade u kombinaciji s drvenim prozorima i balkonima koliko god bile jednostavne daju poseban čar kućama i hotelima, a sloj snijega na krovu pojačava taj dojam. Čak je i samo putovanje pravi užitak, jer se kroz prozor automobila uvijek može nešto zanimljivo vidjeti - ili neku stazu ili prekrasnu kuću ili zaleđene slapove i potoke koji se probijaju kroz stijene.


Kako se ne bi sve svelo samo na snijeg, pobrinuo se Brunico i božićni sajam na otvorenom. Krušne peći i miris kruha, slasne štrudle, kuhano vino, kobasice i ostali suhomesnati proizvodi dio su obavezne ponude. Nezaobilazne su i ručno oslikane staklene kuglice i  svijećnjaci, snježne kugle, staklene figurice, zimske kućice, vunene kape i šalovi, tople papuče ... Kad se zasitite sajma ili se jednostavno poželite zagrijati, možete zaviriti u neki od brojnih dućana. Mi obavezno obiđemo sve dućane s ponudom skijaške opreme.


Nego ... vratimo se mi pahuljicama. I to jestivima. Želja mi je bila napraviti cupcakese dekorirane pahuljicama. Naravno da je kod nas nemoguća misija kupiti dekorativne posipe, ali u Italiji se oni mogu naći u svakom trgovačkom centru. Barem jednom mjesečno idemo u Italiji i svaki put u trgovačkom centru obavezno pogledam policu na kojoj stoje potrepštine za kolače. I uvijek se nađe nešto novo.

Recept za biskvit je onaj kojeg uvijek koristim, a za otprilike 20 cupcakesa potrebno je
  • 160 g glatkog brašna
  • 1   1/4 žličice praška za pecivo
  • 1/2 žličice sode bikarbone
  • 1/2 žličice soli
  • 2 jaja
  • 150 g šećera
  • 1   1/2 žličice ekstrakta vanilije
  • 115 ml ulja
  • 115 ml mlaćenice (umjesto mlaćenice iskoristiti sljedeći recept: u 115 ml mlijeka dodajte 1/2 žličice bijelog octa ili limunovog soka i pustite da odstoji 5 minuta prije upotrebe)

Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i sol. U većoj posudi miksajte jaja 20 sekundi. Dodajte šećer i nastavite miksati otprike 30 sekundi na srednjoj brzini. Dodajte ekstrakt vanilije i ulje pa kratko miksajte. Smanjite mikser na najmanju brzinu pa dodajte pola mješavine s brašnom. Zatim dodajte pola mlijeka, pa ostatak brašna i ostatak mlijeka. Miksajte tek toliko da se sastojci povežu. 

U kalup za muffine stavite papirnate košarice. U svaku stavite po dvije žlice smjese. Pecite 12 - 14 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Cupcakese izvadite iz kalupa nakon 2-3 minute pa pustite da se ohlade na rešetki. Kada se ohlade, možete ih dekorirati. Pečeni biskvit se može zamrznuti, a odmrzavajte ga na sobnoj temperaturi.
Za punjenje i dekoraciju sam koristila ganache kremu, koju možete napraviti večer prije (ako ćete biskvit peći drugo jutro) ili ukoliko sve raditi isti dan, najprije napravite kremu pa zatim cupcakes.

  • 300 g bijele čokolade narezane na komadiće
  • 300 ml slatkog vrhnja
  • 1 žlica svježe iscijeđenog soka od naranče
  • naribana korica 1 naranče

Zagrijte slatko vrhnje do točke vrenja. Prelijte po čokoladi i pustite par minuta da odstoji. Dodajte sok od naranče i naribanu koricu pa krenite miješati dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Kremu ohladite na sobnoj temperaturi pa stavite u frižider da se dodatno stisne kako biste mogli dekorirati cupcakese. Ako se krema previše stisne, pustite ju kratko vrijeme na sobnoj temperaturi.


Broj komentara: 27:

  1. božanstveni, pravi zimski!! i još s narančom!!!
    mene su osvojili!

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasne slikice i savršeni snježni cupcakesi!:)
    Oduševljena sam!
    Lijep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasni su! Imam slične pahuljice, ali isto izvana, nema ih kod nas. Kombinacija sastojaka je neodoljiva, ove sezone se uvijek rado vraćam naranči.
    Divan izlet, voljela bih da sam ti bila u koži :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve ove fotke me podsećaju na zimske čarolije pa i tvoj cupcakes sa snežnim belim pahuljicama...

    OdgovoriIzbriši
  5. Divnih li pahuljica! Prekrasni su ti kolačići, a fotke, prava uživancija. Ovaj recept za mlačenicu zapisala, uvijek me zbuni kad je nemam.

    OdgovoriIzbriši
  6. Oh Tamara, kako si sve lijepo ukomponovala - divan text, fotografije i prateci recept.
    Savrseno!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Joj, koji dobar zimski izlet!!
    Uživala sam u kratkom putopisu... i na kraju ovaj prekrasan recept, obožavam kolače s okusom naranče:)

    OdgovoriIzbriši
  8. O baš ti je bilo divno zaista...kolači su savršeni,ali dekor me potpuno oduševio,ove pahuljice su predivne!

    OdgovoriIzbriši
  9. Joooj, divno...ova planinska Austrijska sniježna idila zvuči kao iz snova, mogu zamisliti kako ti je bilo..A cupcakesi su predivni...

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasno izgledaju :) Baš ih vidim u nekoj kolibici u snijegu kraj vatrice :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Tamara, hvala

    Zondra Art, hvala

    Tamara, vidjela sam tvoje pahuljice, ljepše su od mojih

    Zora, bit će još zimske čarolije, tek je počela

    Dunja, savjet sam pročitala u kuharicu N. Lawson i od tad se uopće ne sekiram kad vidim mlaćenicu u receptu

    Opasna, pahuljice su lijepe za oko, ali nisu baš neki doživljaj za nepce

    Jasna's kitchen creations, hvala

    Maria Jesus, thank you

    Eda, hvala

    Nely, hvala

    Nada, iako svi gravitiraju njemačkom govornom području i prije će se obratiti na njemačkom nego na talijanskom, nalaze se u Italiji

    Marinica, hvala

    OdgovoriIzbriši
  12. Ah, super fotkice s putovanja. Vidim da se cupcakes-i rade opet. Izgledaju predivno. Morat ću se i ja jednom odvažiti i napraviti!

    OdgovoriIzbriši
  13. Divni su! A pahuljice su zaista lepe! :) Pravi zimski cupcakes. :)
    Fenomenalne fotke sa putovanja!

    OdgovoriIzbriši
  14. Baš ti zavidim! Cupcakes-i odlični,a i sve slike mi se sviđaju.

    OdgovoriIzbriši
  15. Wow! I love your cupcakes look absolutely amazing and the pictures are beauty, have a nice Christmas:))

    OdgovoriIzbriši
  16. Ja bih sve dala makar za grudvu snega sa ovih fotografija :) Cupcakes su baš divni, pufnasti i snežni :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Jubistacha, cupcakesi su mi sad u potpunosti zamijenili muffine

    Miki, hvala

    Irena, hvala

    Gloria, thank you

    Milin kuvar, hvala

    OdgovoriIzbriši
  18. Ove pahuljice su predivne. Tako mi je žao što kod nas nema tako lijepih stvari za kupiti, a često se niti ne mogu preko interneta naručiti jer su rijetki web shopovi koji ovakve potrepštine šalju u Hrvatsku. Baš sam ljuta. Cupcakesi su jako lijepi i nježni, baš pravi zimski.

    OdgovoriIzbriši
  19. Izgledaju odlično, a tek ove pahuljice prava zimska idila

    OdgovoriIzbriši
  20. Divan izlet i meni drag Kronplatz ali ga sad zaobilazim jer smo godinama samo njega pohodili valjda nama primorcima omiljena destinaciji a pahuljice više nego lijepe.

    OdgovoriIzbriši
  21. Monika, web shopove je bolje ne pregledavati, jer kad vidim što se sve može naručiti. Samo, kao što kažeš, ili ne šalju u Hrvatsku ili poštarina dođe skuplja nego vrijednost robe koju se naručuje

    Marija, hvala

    Dilajla, mi volimo ići na talijanska skijališta i ovo nam je tek druga godina Kronplatza i idemo samo na otvaranje sezone, tako da treba proći još puno godina da ga se zasitimo

    OdgovoriIzbriši
  22. Topla preporuka za Corvaru meni pregenijala te za Folgariu i Madonnu ,skijališta za moj gušt.

    OdgovoriIzbriši
  23. Tamara, evo me u procesu isprobavanja recepta...Izvagala sam brasno- cini se premalo za navedenu kolicinu 'tecnosti'. pokusala sam pronaci na linkovima originalni recept (nije mi uspjelo). Mozes li molim te provjeriti kolicinu brasna?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Provjerila sam link s original receptom i meni ga normalno otvara. Svi cupcakesi koje imam objavljene na blogu s rađeni s tim istim baznim receptom za biskvit, upravo zato što biskvit savršeno ispadne i jako nam je ukusan.
      Drago mi je da je na kraju ipak sve ispalo kako treba i nadam se da će ti se cupcakesi svidjeti

      Izbriši
  24. Opet ja! Uredu je...ispali divni i sa tako malo brasna!

    OdgovoriIzbriši